שריפת הענק בזכרון יעקב

תושבים חזרו לבתים שעלו באש: "הכל נשרף"; חשש מביזה

הושגה שליטה חלקית בשריפת הענק שפרצה הצהריים בזכרון יעקב. חלק מהתושבים חזרו לבתיהם וגילו את מימדי נזקי השריפה. "ניסינו להתיז מים אבל הצינור נמס. הכל פה נשרף". תיעוד (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
השריפה, הערב (צילום: חברת החשמל)

שריפת הענק שפרצה לפני למעלה מ-6 שעות (שלישי) ביישוב הצפוני זכרון יעקב עודנה בוערת - למרות מאמצי הכיבוי הגדולים שכללו לראשונה גם את המערך האווירי של משטרת ישראל. בשעה האחרונה דווח כי הושגה שליטה חלקית על הדליקה וכוחות הכיבוי נערכים להשגת שליטה מלאה ולוודא כי השריפה לא תפרוץ שוב.

בשריפת הענק נפצעו 19 בני אדם באורח קל ונגרם נזק כבד לרכוש. מספר בתים ביישוב נשרפו כליל ונזק כבד נגרם לתשתיות. עשרות התושבים שפונו מבתיהם בהוראת כוחות הכיבוי והמשטרה עדיין אינם מורשים לשוב לבתיהם.

(צילום: חברת החשמל)

הבתים שניזוקו (צילום: אחיה ראב"ד, ynet)
(צילום: אחיה ראב"ד, ynet)

למרות זאת, כוחות הכיבוי מדווחים כי מספר אנשים החליטו לחזור לבתיהם למרות האיסור. התושבים שחזרו לבתים גילו הרס רב בעקבות השריפה. בכיבוי האש מזהירים מפני החזרה לבתים בקו האש. בהודעה ששוחררה נכתב: "נבקש מהציבור לא להגיע לאזור עקב הסכנה בהתפשטות מוקדי האש עקב הרוחות החזקות".

ניר, תושב היישוב, סיפר ל-ynet: "ניסינו להתיז מים אבל הצינור נמס מהחום. הכול פה נשרף, הפרגולה, התריסים. כשאמרו לכבאים שירדו לשביל המפריד הם אמרו שהם לא יכולים לעבוד שם כי אין ברזים. חייבים לעבוד מהרחוב ולמשוך צינורות למטה".

בין הנפגעים באירוע שפונו למרכז הרפואי הלל יפה בחדרה: 4 ילדים בגילאי 10 ימים, 3.5 חודשים, 8 ו- 10 - כולם טופלו במיון ילדים ושוחררו. 15 מבוגרים כולם במצב קל, 3 עדיין מטופלים בחדר מיון, 3 אושפזו וכל השאר שוחררו.

גם בלטרון נאבקו כוחות הכיבוי באש (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בשעה האחרונה נפתחו מספר כבישים באזור לתנועה זאת לאחר שהמשטרה חסמה את הכבישים מחשש כי הנהגים ילכדו בלהבות. גם בשעה זו ממשיכה המשטרה לסגור חלק מכבישי הגישה ליישוב.

המפכ"ל רוני אלשיך הגיע לחפ"ק ואמר: "עברנו יום קשה וצפויים עוד יומיים לא פחות קשים, ואולי יותר. באירוע הזה לצערי יש פגיעה משמעותית ברכוש, אך לשמחתנו הבתים פונו בזמן, ואין נפגעים משמעותית. כרגע התמונה נראית טובה יותר. כעת אנחנו עוסקים בשמירה על הרכוש. כדאי שאזרחים שפונו מבתיהם ידעו שהמשטרה מסתובבת בשטח כדי למנוע ביזה וכניסה של זרים. אנחנו נערכים לאירוע ארוך, לרצף של פעילות ושהייה עם כוחות מתגוברים שיחליפו האחד את השני".

צילום: אלעד גרשגורן, ynet
צילום: אלעד גרשגורן, ynet

מהמשרד לאיכות הסביבה נמסר כי השריפה המשתוללת באזור זכרון יעקב גורמת לעשן כבד מעל אזור המגורים, ואף ידוע על מספר נפגעי עשן שהגיעו לבית החולים. המשרד להגנת הסביבה ממליץ לציבור המתגורר באזור, העשוי להיחשף לעשן השריפה ושאנשי כיבוי והצלה לא ביקשו ממנו להתפנות - להסתגר בבתים ולסגור את פתחי האוורור. הציבור מתבקש להישמע להוראות כוחות ההצלה.

ראש המועצה האזורית זכרון יעקב, זיו דשא, מסר: "ככל הידוע לי, אבל הנתון הזה אינו סופי, 10 בתים נשרפו כליל. כאמור זה לא נתון ודאי. ישנם גם בתים שניזוקו חלקית. כרגע אף אחד מהמפונים לא נמצא בנקודת הריכוז במתנ"ס. אנשים נסעו לקרובי משפחה או לחברים בזכרון. בכל מקרה המועצה ערוכה לתת פתרון, בבתי מלון, למי שזקוק".

דליקות גם בגוש עציון (צילום: ביטחון עציון)

בתוך כך, הערב הוזעקו כוחות הכיבוי למספר זירות נוספות של שריפות ברחבי הארץ. צוותי כיבוי מתחנות קרית מלאכי ואשדוד פועלים בשריפת מבנים בכניסה לקיבוץ רבדים - כרגע ללא שליטה על האש. בצפון, סמוך לכפר ורדים הוזעקו כוחות הכיבוי לטיפול בשריפה שפרצה ביער, שישה צוותי כיבוי מבצעים פעולות כיבוי במקום. גם ביהודה ושומרון הוזעקו כוחות הכיבוי לטיפול בדליקות סמוך לגבעות.

הערב הודיעו בכיבוי אש כי בשל תנאי מזג האוויר, הרוחות החזקות והאובך הצפוי בימים, חל איסור על הדלקת מדורות, לרבות הבערת אש בשטחים פתוחים, עד ליום שישי ה- 25/11/2016 בשעה 22:00.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר