קרטל הסמים בישיבה

השופט סירב להקל במעצר הבית: "תגיד 'מודה אני' שאינך במעצר"

"תגיד מודה אני כל בוקר על כך שאינך במעצר", כך הגיב שופט העליון יצחק עמית, בהחלטתו לדחות את בקשת העצור בפרשת 'קרטל הסמים בישיבה' - להקלה בתנאי מעצרו (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הסמים שנתפסו (צילום: דוברות המשטרה)

פרשת 'קרטל הסמים בישיבה': בית משפט העליון דן אמש (שלישי) בבקשתו של תלמיד הישיבה להקלה בתנאי מעצר הבית בו הוא שוהה לאחר שהואשם במעורבות בהברחת עשרות אלפי כדורי אקסטזי שנתפסו במזוודה של חברו בנמל התעופה בן גוריון.

שופט בית משפט העליון יצחק עמית דחה את הבקשה תוך שהוא מטיח ביקורת בבחור הישיבה.

הסמים שנתפסו (צילום: דוברות המשטרה)

הבחור טען כי סבר שמדובר בהברחת סיגריות, וכי תיווך בלבד בין המארגן לבין הבלדרים. השופט דחה את טענת עורך דינו רועי אטיאס וכתב: "אומר בקצרה, כי לאחר שעיינתי בערר, לאחר ששמעתי את טיעוניו הארוכים של ב"כ העורר – ועל אף שאני נכון להכיר בכך שנפלו טעויות עובדתיות כאלה ואחרות בהחלטת בית משפט קמא, כגון זיהויו של יהודה עם "האחר" – נקל עלי לקבוע, כי יש בראיות שבפנינו פוטנציאל ראייתי להרשעה".

השופט מוסיף וכותב כי "מערך הנסיבות כפי שפורט על ידי בית משפט קמא בהחלטתו, וכן ההבחנות שעשתה המאשימה בין ההברחה דכאן, לבין הברחות קודמות של סיגריות, יש בהן כאמור פוטנציאל ראייתי. ודוק: פוטנציאל ראייתי מקומו בשלב המעצר עד תום ההליכים, וברי כי בית המשפט שישמע את הראיות ויתרשם ישירות ממהימנותו או אי מהימנותו של העורר (ואיני נדרש לשאלה האם נוכח המארג הראייתי נטל הבאת הראיות להבדיל מנטל השכנוע עובר לעורר), והוא שיצטרך ליתן דעתו האם התקיים בעורר היסוד הנפשי הנדרש להרשעה".

עו"ד רועי אטיאס

לסיום כתב השופט כי "בהינתן מצב זה, ולאור ההלכה לפיה בעבירות סמים הכלל הוא מעצר עד תום ההליכים, דומה כי העורר צריך לומר "מודה אני" מדי בוקר על כך שבית משפט קמא הורה על מעצרו באיזוק אלקטרוני חלף מעצר".

עו"ד רועי אטיאס אומר ל"כיכר השבת" כי "החלטה בהליך מעצר היא אינה הכרעת דין שבה מספיק ספק סביר בדבר המודעות של הנאשם לצורך זיכוי. גם בית משפט עליון יודע היטב שכאן ספק זה בלשון המעטה. בית המשפט העליון הסכים איתי שיש טעויות חמורות בהחלטת המחוזי והסיבה שבכל זאת דחה את הערר נעוצה בכך שמרשי כבר משוחרר.

"בנסיבה שכזו קשה לעליון לתת החלטה ש'תשפיל' את התביעה ואת המחוזי בכך שעשו טעות שהגישו כתבי אישום מלכתחילה. אגב סוחרי סמים, בפרט 'קרטל' - אף פעם לא ישוחרר ממעצר כידוע, והנה פה גם העליון בסופו של יום דוחה את הבקשה לשחרור ממעצר בית אך מקבל את עצם השחרור ממעצר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר