בגלל נתניהו

"צעד חמור": בטאון הפלג הירושלמי נגד ועידת המודיע

בטאון 'הפלג הירושלמי' תוקף בחריפות את ועידת המודיע בשל הזמנת אישים חילונים. בתגובה, אומרים גורמים כי מדובר בצביעות של 'הפלס', שאנשיו השתתפו בוועידה (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נתניהו בוועידת המודיע (צילום: משה גולדשטיין)

בטאון "הפלג הירושלמי", "הפלס", יוצא במתקפה חריפה נגד נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בועידת הכלכלה של עיתון המודיע שנערכה בתחילת השבוע.

העיתון אינו מזכיר בפירוש את שמה של הועידה ויוזמיה וכותב: "בציבור החרדי על כל חוגיו ועדותיו הובעה תמיהה ומחאה על צעד תקדימי חמור שנעשה השבוע, כאשר ועידה חרדית החליטה להציב בראשה גורמים חילוניים ולהופכם כדוברים מרכזיים המשמיעים את הבליהם לקהל החרדי, ובפרט לאחר שהללו ניצלו את הבימה שניתנה להם כדי לקדם את הרעיונות המחפירים של עוקרי הדת שמנסים לשנות את פני עולם התורה והיראה בתקופתנו".

הפלס כותב כי בכותל המזרח של הארוע החרדי נראו אישים ושרים חילוניים, ובמרכז בימת הכבוד הופיע ראש הממשלה בנימין נתניהו שהתקבל ונשא דברים לקול תשואות הקהל. "הדבר גורם נזק ערכי וחינוכי הרסני לציבור החרדי בכלל ולדור הצעיר בפרט, בראותו כי המוני יהודים חרדיים נושאים עיניהם בהערצה לפוליטיקאים חילוניים ומסכיתים אוזניהם לשמיעת דברי ההבל שלהם".

העתון מוסיף ומציין כי "הופעתו של ראש הממשלה בארוע קיבלה מימד חמור ומקומם במיוחד, לאחר שבחר להשמיע בפני הנאספים את המסרים המחפירים של גורמי השלטון שבשם המודל של 'תורה ועבודה' קוראים ללא הרף להוציא אברכים למעגל העבודה ולשלבם בחברה הישראלית, כשבדרך זו הם מבקשים לערער את יסודות קיומו של עולם התורה ולבולל את הציבור החרדי בתוך המעגלים החברתיים של תרבות אנשים חטאים".

העתון מספר שכבר בישיבת הממשלה שהתקיימה ביום ראשון לפני הצהריים, הודיע ראה"מ נתניהו כי בכוונתו ללכת מאוחר יותר לועידה החרדית, "ואני רוצה להגיד לכם עד כמה הדבר הזה חשוב בעיניי", כשהוא מסביר כי יש להגביר "השתתפות בשוק העבודה של שני ציבורים - של נשים ערביות וגברים חרדים".

"הדברים הברורים שהשמיע ראה"מ מהווים ביטוי פומבי ומוצהר של המטרה שסימנו אנשי השלטון, לשנות את פני הציבור החרדי, במיכלול הרסני של רעיונות שמערערים על קיומו של עולם התורה ועל צורת החיים השורשית של הציבור החרדי. צעדים מחפירים אלו נעשים מתוך נסיון מוצהר להנחיל לציבור החרדי שאיפות ומושגים זרים, ולהביאו להתבוללות בחברה הישראלית הכללית ובהווי התרבות החילונית – וכפי שהזהיר לפני כחמש שנים רבינו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל במכתבו ההיסטורי בו הביע חרדתו והתריע מפני המגמות המסוכנות".

"הנכונות הרשמית והפומבית לאפשר לגורם חילוני להשמיע דעותיו בענינים אלו מעל בימה חרדית, מהווה ביטוי חמור נוסף להתדרדרות של השנים האחרונות, היוצרת טשטוש ובלבול בדברים שגדולי ישראל מסרו נפשם עליהם".

הפלס שממקד את חיציו בדרך כלל באנשי "דגל התורה" ו"יתד נאמן", רומז כי גם האירוע הנוכחי נגרם כהשלכה עקיפה של חילוקי הדעות בתוך הציבור הליטאי. "מתברר כי המהלך שבו החלו לפני כארבע שנים כמה עסקנים שהחליטו להחדיר רוח פשרנית וליצור 'יהדות חרדית אחרת', הולך ומרעיל את מעגלי האטמוספירה החרדית, גם ברבדים רחבים יותר, ביניהם גורמים המשתייכים לקהלים וחוגים נכבדים שבעבר לא היו שותפים לרוח המודרנה והקפידו על ריחוק מכל השפעה חילונית הרסנית".

יצויין כי מתקפה זו של עיתון הפלס באה מספר ימים לאחר שבעיתון המודיע ניתנה במה להתקפותיו של שר הפנים דרעי שצוטט כי "אם יש מה שמדאיג אותי אלה לא הסקרים. אליהם אני ממש לא מתייחס. מה שמדאיג אותי אלו ההפגנות שיש מי שיוזם אותן מסיבות אינטרסנטיות, כשכל סגירה של כבישים גורמת לחילול ה' נוראי ולפגיעה בכוחה של היהדות החרדית".

ב'הפלג' זועמים על דבריו וטוענים כי ההפגנות נעשו בהוראה של הגר"ש אוירבך, "אז למי הכוונה 'יש מי שיוזם אותן מסיבות אינטרסנטיות', 'גורמים לחילול ה' נוראי'?", הם תוהים.

גורמים פוליטיים המקורבים ל"המודיע" מגיבים ל"כיכר השבת" ואומרים כי "מדובר בצביעות ועזות מצח, טלו קורה מבין עיניכם. שמוליק אלישיב מנכ"ל הפלס וחבר מועצה מטעמם לצד בכירים נוספים השתתפו בעצמם בוועידה ונטלו בה חלק, מדובר במתקפה זולה שאין בינה לבין האמת דבר וחצי דבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר