חוסר שביעות רצון

סקר בתי החולים: 'לניאדו' בתחתית הרשימה

משרד הבריאות פרסם את סקר בתי החולים הציבוריים ממנו עולה כי בית החולים החרדי לניאדו נמצא בתחתית הרשימה - יחד עם בית החולים קפלן כמעט בכל מדד אפשרי (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בית החולים לניאדו (צילום: מתוך אתר בית החולים לניאדו)

כ-78 אחוז מהמטופלים במחלקות האשפוז בבתי החולים סבורים שהטיפול שהם קיבלו משביע רצון. כך עולה מסקר שפרסם משרד הבריאות כשבית החולים החולים החרדי "לניאדו" בתחתית רשימת בתי החולים הציבוריים עם 68% שביעות רצון בלבד ומקום אחרון כמעט בכל מדד אפשרי.

בסקר נבחנו 23 בתי חולים ציבוריים מכל רחבי הארץ. הסקר מתפרסם בפעם השנייה בלבד, וזאת כחלק מתוכניותיו של שר הבריאות יעקב ליצמן לייצר שקיפות במערכת הבריאות בישראל במטרה לשפר את האיכות והשירות בבתי החולים.

בכל אחד מבתי החולים נשאלו כחמש מאות חולים שהשתחררו מאשפוז בחודשים מאי עד יולי השנה ושהו במוסד הרפואי לפחות שני לילות. בפרק הזמן של עד כשבועיים לאחר השחרור בוצע סקר טלפונית על ידי נציג משרד הבריאות והתוצאות רוכזו יחד על מנת להשוות בין בתי החולים.

שביעות הרצון הכללית עומדת כאמור על 78 אחוזים, עלייה באחוז אחד בלבד מאז הסקר הקודם שנערך בשנת 2014. המספר הזה נחשב עדיין לנמוך מכיוון שכמעט וכל מטופל רביעי אינו שבע רצון מאיכות הטיפול בבית החולים. יחד עם זאת ניכרת מגמת שיפור ברוב בתי החולים.

בתחילת הרשימה עם רמת השביעות הגבוהה ביותר נמצאים בתי החולים שיבא, בילינסון, הכרמל והשרון עם 81 אחוז שביעות רצון. בתחתית הרשימה נמצאים בתי החולים נהריה עם 73 אחוזי שביעות רצון, ברזילי עם 72 אחוז שביעות רצון, קפלן עם 70 אחוז שביעות רצון ואת הרשימה חותם בית החולים לניאדו של חסידות צאנז בנתניה, שאף הידרדר לציון נמוך עוד יותר מאשתקד ועומד על 68 אחוז לאחר 71 אחוז בשנת 2014)

הסקר בדק גם את שביעות הרצון של המטופלים מהתנאים הפיזיים במחלקות האשפוז. במקומות הראשון, ממוקם בית החולים בילינסון (81 אחוז) ולאחר מכן בתי החולים פוריה, בני ציון והלל יפה (79 אחוז כל אחד). במקומות האחרונים לניאדו (68 אחוז) וקפלן (67 אחוז).

בשאלה שבחנה את ההערכה והיחס האישי שמעניק הצוות הרפואי למטופל בית החולים השרון ניצב בתחילת הרשימה (89 אחוז) ובית החולים שיבא (88 אחוז). גם כאן בתחתית הרשימה נמצאים בתי החולים קפלן ולניאדו (78 אחוז ו77 אחוז בהתאמה).

כאשר נשאלו המטופלים האם הם מרגישים בטוחים בטיפול שניתן להם והאם לדעתם הם ב"ידיים טובות", רוב מוחלט של המשיבים סברו שכן (85 אחוז ממוצע ארצי). בבתי החולים השרון, שערי צדק והדסה הר הצופים, המטופלים חשים הכי הרבה בטוחים (90 אחוז), שוב בלניאדו וקפלן חשים הכי פחות בטוחים (76 ו-77 אחוז בהתאמה).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר