גל השריפות בארץ

ישוב שלם פונה מיושביו בגלל הלהבות; 6 מטוסי כיבוי מחו"ל יגיעו מחר לישראל

הסופר-טנקר חוזר? 5 מדינות התנדבו לסייע לישראל בכיבוי הדלקות וישלחו מחר שישה מטוסי כיבוי. כל תושבי היישוב גילון פונו בשעה האחרונה מבתיהם, חלקם עלו באש (חדשות, ארץ)

(צילום: גדי שבתאי - ynet)

הסופר טנקר חוזר? לאחר הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יפנה למדינות בעולם שישלחו סיוע של צוותי כיבוי אוויריים לישראל, בשעה האחרונה הודיעו קרואטיה, איטליה רוסיה, יוון וקפריסין כי ישלחו מחר (חמישי) לישראל בסך הכול שישה מטוסי כיבוי.

המטוסים שיגיעו לישראל הינם בעלי יכולת נשיאה של 60 טון חומר מעכב בעירה. המטוסים יגיעו לארץ מחר ומיד עם הגעתם יצטרפו למערך כיבוי האש במוקדי השריפה השונים ברחבי הארץ.

מבט מלמעלה - זכרון יעקב (צילום: אילן ברששת, מתוך ynet)

בתוך כך, כוחות הביטחון והכיבוי פינו בשעה האחרונה את כל תושבי היישוב גילון שבמועצה האזורית משגב, שם פרצה שרפת ענק שהספיקה לכלות בית אחד בקצה היישוב. בגילון מתגוררות 250 משפחות.

גם מוצב נווה יאיר שבבנימין פונה בשעה האחרונה מהחיילים המאיישים אותו, זאת בעקבות שריפת ענק שפרצה באזור ומתפשטת בחסות הרוחות.

חיילי נצח יהודה המוצבים במוצב נווה יאיר שבבנימין פונו מהמקום בעקבות שריפת ענק שפרצה באזור ומתפשטת בחסות הרוחות, לכיכר השבת נודע כי ספרי התורה הנמצאים בבית הכנסת פונו אף הם בכדי שלא יפגעו.

בדקות האחרונות שבו חיילי המוצב למקום לאחר שהסכנה במקום חלפה, רב המוצב הרב שאול עבדיאל אומר כי החיילים גילו שבדרך נס דבר במוצב לא נפגע "בזכות לימוד התורה של החיילים דבר במוצב לא נפגע" הרב סיים את דבריו ואמר "אכן תורה מגנא ומצלא"

במקביל, בשירותי הכבאות וההצלה בירושלים עדכנו כי לוחמי האש נאבקים בשלוש גזרות במאמץ לבלום את התפשטות הלהבות בשריפה שפרצה מוקדם יותר באזור נטף. ארבעה פועלים נעצרו מוקדם יותר היום בחשד למעורבות בגרימת השריפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר