13 שנים אחרי

רשת החינוך של ש"ס נאלצה לפצות ילד שנפל מחלון ביתו

רשת הגנים של ש"ס נאלצה לפצות נער שנפל מחלון ביתו בקומה הרביעית לפני כ-13 שנה מאחר ולא היה למוסד ביטוח תלמידים. הפיצוי הכולל לילד: חצי מיליון שקלים (חרדים, חינוך)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon / Flash90)

הילד נפל מחלון ביתו - הרשת תפצה בחצי מיליון שקלים: רשת הגנים של ש"ס - מעיין החינוך התורני בארץ ישראל, נאלצה לפצות נער שנפל מחלון ביתו בקומה הרביעית לפני כ-13 שנה בעת שהיה תלמיד בגן 'טללי חיים' ברמלה המשתייכת לרשת החינוך של ש"ס. הפיצוי נקבע במסגרת פשרה שהתקבלה על ידי בית משפט השלום בפתח תקווה במסגרת תביעה שהוגשה בעניין.

התביעה הוגשה כבר בשנת 2012 על ידי הנער שנפל בשנת 2002 מחלון בית הוריו בעיר רמלה ונפצע באורח קשה, בעקבות הפציעה הקשה נותר הנער נכה ב-100 אחוזים. למרות שהפציעה הקשה ארעה מחוץ לכותלי גן הילדים בו הוא למד, עורך דינו של הנער עו"ד כרמי בוסתנאי טען כי למוסד החינוכי לא היה ביטוח תלמידים כנדרש בחוק חינוך חובה.

ביטוח התלמידים על פי החוק מחייב את מוסדות החינוך לבטח את תלמידי המוסד הלומדים בו מכוח חוק חינוך חובה, כשהביטוח חל על הילדים גם בעת שהם שוהים מחוץ לכותלי בית הספר.

בכתב התביעה טען עורך הדין בוסתנאי כי למרות שהפציעה לא קשורה לבית הספר, העובדה כי בית הספר התעלם מהוראות החוק מהווה הפרת חובה חקוקה ורשלנות שהובילה לכך שהילד לא היה מבוטח, כל זאת מבלי שהמוסד עדכן לא את גורמי המקצוע ולא את ההורים בכך שהמוסד והתלמידים לא מבוטחים.

עו"ד כרמי בוסתנאי (יח"צ)

התביעה הוגשה גם נגד עיריית רמלה ומשרד החינוך בטענה כי העירייה ומשרד החינוך אמורים היו לפקח על המוסד החינוכי ולוודא כי המוסד עומד בהוראות החוק.

ארבע שנים לאחר שהוגשה התביעה, לפני מספר שבועות הגיעו הצדדים לפשרה לפיה יפוצה הילד בסכום של 500,000 שקלים בתוספת 19.5% משכר טרחת העו"ד, מתוכם תשלם עיריית רמלה 277,500 שקלים. בעוד רשת מעיין החינוך התורני תשלם 200,000 שקלים. העמותה שהפעילה את הגן - עמותת טללי חיים תשלם את 120,000 השקלים הנותרים.

עו"ד כרמי בוסתנאי מסר בתגובה ל'כיכר השבת': "לפי חוק כל רשות מקומית חייבת לבטח את כלל תלמידי מוסדות החינוך בתחום שיפוטה בביטוח תלמידים וחשוב שהמוסד החינוכי יוודא שהוא נכלל בביטוח של הרשות המקומית שאם לא כן יהיה חשוף לתביעה אישית בסכומים גבוהים מצד התלמיד במקרה שיתגלה כי אין כיסוי ביטוחי".

"חובת הביטוח הינה לגבי מקרים שארעו גם מחוץ לפעילות המוסד החינוכי והיא חלה 24 שעות 7 ימים בשבוע כמו המקרה שלפנינו. מוסדות החינוך החרדי אינם יוצאים מן הכלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר