השר אזולאי מתלונן

ש"ס דרשה אך שכר הרבנים נשאר "זעום ועלוב"

בהסכם הקואליציוני של ש"ס סוכם על העלאת שכרם של הרבנים, אך שנה וחצי אחרי, שר הדתות אזולאי מתלונן כי דבר לא השתנה ושכרם של הרבנים נותר זעום ועלוב (חרדים בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי ודוד אזולאי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"הממשלה תקים צוות בין משרדי אשר יכלול, בין היתר, גם את נציגי הרבנים הראשיים, ונציגי הרבנים, בכדי לבחון ולתקן את מעמדם, תנאי שכר וכן את בחירתם של רבני ההתיישבות, רבני שכונות ורבני ערים", כך נכתב בסעיף 57 בהסכם הקואליציוני בין ש"ס לליכוד. שנה וחצי אחרי, בפועל, שר הדתות דוד אזולאי מכריז: "הרבנים עדיין מקבלים שכר זעום ועלוב שלא עלה שנים".

הרבנים מתלוננים זה שנים על שכרם, שכר שלכל הדעות עגום, לאחר הבחירות - עם הקמת הממשלה, דרשה ש"ס להעלות את שכרם. נתניהו, בשיטה הידועה, הקים ועדה בין-משרדית לבחינת שכר הרבנים. הרבנים תלו תקווה בש"ס.

אך, שנה וחצי לאחר הקמת הממשלה, המצב נשאר אותו הדבר - השכר לא שונה. כך הכריז שר הדתות - איש ש"ס - דוד אזולאי.

מתוך ההסכם הקואליציוני של ש"ס

במהלך דיון בוועדת הכספים התלונן השר אזולאי ואמר: "אנחנו פועלים להגדלת שכרם של רבני ערים ויישובים. מקבלים שכר זעום ועלוב שלא עלה שנים. לא יעלה על הדעת שרב במושב למשל, יקבל שכר 5,000 שקל, ומתוך זה צריך לשלם שכירות של 2,300 שקל. וצא וחשוב על כל שאר ההוצאות שלו, כולל להעביר את משפחתו וילדיו לשם".

אזולאי פנה ליו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני וביקש את עזרתו: "גם בנושא רבני ערים אני רוצה שהמענה יינתן כאן בוועדת הכספים".

בסיום הדיון הודיע ח"כ גפני כי "יחדש את הדיון על תקציב שירותי הדת ובפרט בהגדלת המשאבים של הרבנות הראשית ובתי הדין. לא ניתן להם להיות כעניים בפתח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר