מתה לאחר שנפגעה ברכבת – פיצוי של כ-135,000 שקל ליתומה

חברת הביטוח של רכבת ישראל "הפניקס" טענה שקשישה כבת 80 שנפטרה לאחר שנפגעה מעצירת רכבת, לא מתה בתאונת דרכים. בשבוע שעבר ניתן פסק דין שסיים מלחמה בת 5 שנים שניהלה בתה של המנוחה מול חברת הביטוח (משפט)

עו"ד שרית חרל"פ | כיכר השבת |
נפגעה כתוצאה מהעצירה החזקה של הרכבת. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לפני שש שנים נוסעת מבוגרת כבת 80 איבדה את שיווי המשקל בעת שהרכבת עצרה בתחנה בתל אביב, נפלה, וחטפה חבלה קשה בראשה. כחודש וחצי לאחר התאונה היא נפטרה.

בתביעה שהגישה בתה בשנת 2011 נגד חברת הביטוח של רכבת ישראל, "הפניקס", היא טענה כי אמה נפטרה כתוצאה מסיבוכי הפציעה מיום התאונה, כך שמדובר בתאונת דרכים ועל המבטחת לשלם לעזבונה ולה פיצוי, בהתאם לחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

לייעוץ בתחום:

עורך דין תאונות דרכים

אלא שחברת הביטוח טענה כי הקשישה המנוחה לא נפטרה עקב תאונת דרכים אלא בשל חיידק זיהומי שתקף אותה בבית החולים, ובאופן כללי מדובר באישה מבוגרת שסבלה ממספר מחלות ולא ניתן לשלול שנפלה ללא כל קשר לעצירת הרכבת – כך שכלל לא מדובר בתאונת דרכים לפי החוק.

בתה של המנוחה טענה מנגד כי הייתה נוכחת בעת האירוע וכי אמה נפגעה כתוצאה מהעצירה החזקה של הרכבת. עוד היא הוסיפה כי אמה נדבקה בחיידק בעת שהייתה מאושפזת בעקבות התאונה, כך שמדובר בתוצאה ישירה שלה.

עו"ד שרית חרל"פ. צילום: סם יצחקוב

תודה שהסכמת

לאחר שמומחה למחלות זיהומיות שמונה מטעם בית המשפט תמך בעמדת התובעת, הודיעה "הפניקס" כי היא מסכימה להכיר בכך שהמנוחה נפטרה עקב הנפילה ברכבת.

לנוכח הסכמה זו והאמון שנתנה השופטת סבין כהן בגרסת התובעת לגבי התאונה, נקבע כי אמה נפטרה עקב תאונת דרכים ועל כן על חברת הביטוח לשלם פיצוי על נזקי המנוחה והתובעת.

השופטת הבהירה בפסק הדין כי קיבלה את גרסת התובעת אף שלא הביאה עדויות נוספות, ראשית, משום שעדותה הייתה אמינה ועקבית, ושנית, משום שהסבריה להיעדרם של עדים היו הגיוניים (התובעת הסבירה כי לאחר הנפילה הייתה עסוקה בטיפול באמה ולא באיסוף פרטים מהנוסעים, מה גם שכלל לא חשבה על האפשרות שאמה תלך לעולמה באותה עת).

לאור האמור, השופטת הורתה ל"הפניקס" לשלם לתובעת ולעזבון אמה המנוחה 135,050 שקל עבור נזקים כמו כאב וסבל, הוצאות קבורה והטיפול במנוחה. בנוסף חברת הביטוח תישא בעלות שכ"ט עו"ד בשיעור של 15.21% מסכום הפיצוי.

  • ב"כ התובעים: עו"ד דבורה ביטון
  • ב"כ הנתבעים: עו"ד שמרית דאום

עורכי דין תאונות דרכים • לפסק הדין לחץ כאן

הכותבת: עורכת דין שרית חרל"פ עוסקת בתאונות דרכים

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

* הכותבת לא ייצגה בתיק.

** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר