פרשת הצוללות

מנדלבליט: יש אינטרס ציבורי רב לבירור הדברים

בכנס לשכת עורכי הדין הסביר היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את ההחלטה לפתוח בבדיקה בפרשת הצוללות ואמר כי יש אינטרס ציבורי רב לבירור הדברים (חדושת, בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס הבוקר (חמישי) לראשונה להודעתו על בדיקת משטרה בפרשת הצוללות. "מאחר שעוצמת החשדות עדיין לא חצתה את רף החשד הסביר לביצוע עבירה, הוריתי על קיומה של בדיקה מקדמית", אמר.

"במדינת ישראל לא פותחים בחקירה פלילית, או בהליך בדיקה פלילית מקדימה, בשל ספקולציות חסרות כל בסיס כי פלוני ביצע עבירה", הסביר מנדלבליט בדברים שנשא בכנס של לשכת עורכי הדין בחיפה, שנקטע בשל השריפה הגדולה בעיר. "זאת, גם אם טענות אלה נטענות בקול חזק ובלהט. כל מי שקורא לפתיחה בחקירה, בהעדר תשתית ראייתית מינימלית, הוא זה שחותר תחת העיקרון של שלטון החוק, והדברים נכונים לכל אדם. הוא זה המבקש לעוות את המשפט, על מנת להשיג מטרות שהן זרות להליך הפלילי".

לגבי פרשת הצוללות הוא ציין כי "כפי שבוודאי שמעתם, אתמול בערב החלטתי לפתוח בבדיקה בעניין רכישת כלי השיט עבור מערכת הביטחון. זאת, כשבוע לאחר שהגיעו לידינו הפניות הראשונות בנושא".

היועץ המשפטי הוסיף: "החלטה זו התקבלה בעיקר בשל מידע שהגיע אליי אתמול בשעות הצהרים, מאת ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי, אשר האמור בו שינה את התשתית הראייתית שעמדה בפניי עד אותה עת, באופן שהצדיק את בירור הטענות בכלי של בדיקה פלילית.

"נאמן לדרכי, מאחר שעוצמת החשדות שנגלתה לנגד עיניי ולנגד עיני חבריי בפרקליטות המדינה עדיין לא חצתה את רף החשד הסביר לביצוע עבירה, הוריתי כאמור על קיומה של בדיקה מקדמית, שבסיומה יוחלט אם יש מקום לפתוח בחקירה פלילית. אני סבור כי יש אינטרס ציבורי רב בבירור הדברים, ואני מקווה שמשטרת ישראל תניח בפניי את ממצאי הבדיקה תוך זמן קצר", הסביר מנדלבליט.

בשבוע האחרון הכחיש ראש הממשלה בנימין נתניהו, כמה פעמים כי ידע על הקשר של עורך דינו דוד שמרון לעסקת רכישת הצוללות. שמרון ייצג את המספנה הגרמנית שייצרה עבור ישראל צוללות וספינות. הוא נפגש בין היתר עם יו"ר ההסתדרות ויו"ר ארגון עובדי צה"ל בקשר לאחזקת הצוללות.

לפי מייל שפורסם השבוע בערוץ 10, היועץ המשפטי למשרד הביטחון כתב למנכ"ל המשרד כי שמרון פנה אליו "וביקש לדעת אם אנחנו עוצרים את הליכי המכרז על מנת לשאת ולתת עם לקוחותיו, כפי שנתבקשנו על ידי ראש הממשלה" מה שכביכול מלמד על כך שנתניהו היה מודע לכך ששמרון מקדם את ענייניו הפרטיים על חשבון הרכישה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר