אינתיפאדת ההצתות

המפכ"ל הורה להקים צוות חקירה מיוחד

המפכ"ל רוני אלשיך הורה להקים צוות חקירה מיוחד לחקירת גל השריפות וסיפק עצה מקורית למי שתקוע בביתו באזורי השריפה - לתלות סדין גדול על החלון שיסייע בזיהוי (חדשות)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
המפכ"ל רוני אלשיך (צילום: שלומי כהן - פלאש 90)

רנ"צ רוני אלשיך, מפכ"ל המשטרה, הורה לפני זמן קצר לראש אגף החקירות והמודיעין, ניצב מני יצחקי, להקים צוות ארצי משולב לריכוז הטיפול האח"מי באירועי הדליקות ברחבי הארץ, לרבות היבטי חקירות, מודיעין, טכנולוגיה ופורנזיקה (זיהוי פלילי).

ראש מדור חקירות בדרגת סנ"צ, הוא שיעמוד בראשות הצוות המיוחד, שיהיו בו גם נציגים מהחטיבות השונות. הצוות ירכז את תמונת המצב המתעדכנת, יבצע ניתוח רוחבי של האירועים והממצאים, יתאם ויסנכרן בין צוותי החקירה במחוזות המשטרה, יבצע הערכות מצב ויגבש ממצאים ארציים אשר יתורגמו להמלצות והנחיות מקצועיות ואופרטיביות, בדגש על מאמצי סיכול ומניעה של הישנות האירועים, בין היתר באמצעות איתור וחשיפה של כוונות מעורבים פוטנציאליים.

בשב"כ כבר פתחו בחקירת השריפות בחשד כי המניע להצתות בחיפה הוא לאומני, זאת לאחר הערכת שירותי הכבאות כי מדובר בהצתות מכוונות.

בתדרוך שמסר אלשיך מול מצלמות העיתונאים, הוא אמר בין השאר כי "השכונות שביקשנו לפנות, כל אזרח שגר בשכונות האלו יודע את זה. זו רשימת שכונות יחסית ארוכה. כל מי שנמצא בשכונה שאיננה בשכונות האלה – שיישאר בבית, שלא יפריע לנתיבי התנועה, הם חשובים לנו ולכל משאיות הכיבוי, גם חלילה לאמבולנסים וכלי רכב שעוזרים לפנות אנשים שצריכים עזרה.

"לכן חשוב מאוד שמי שלא צריך לצאת מהבית ולא צריך לעזוב את שכונתו – שלא ייעשה את זה. מי שנמצא בשכונות האלו ולא הצליח להתפנות, בין אם הוא כבר התקשר למוקד כזה או אחר, מתבקש לקחת סדין גדול, לתלות אותו על החלון כדי להבליט את הדירה שממנה יש מישהו שצריך עזרה".

המפכ"ל הוסיף ואמר כי "אנחנו מבקשים לא להתקשר להתקשר למוקד 100 לצורכי מידע, אלא להתקשר למוקד 110, המוקד הזה מעודכן בצורה מדויקת מה צריך לעשות וייתן מידע לכל מי שאיננו בטוח מה הסטאטוס שלו, מה מותר ומה אסור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר