הרפורמים חוגגים

החרדים והדתיים נעדרו והתקצוב לרפורמים עבר

היעדרותו של חבר מועצת עיריית ירושלים, ישראל קלרמן, מובנת - בשל האבל על פטירת אחיו. אך היעדרות חברים חרדים ודתיים אחרים, אפשרה את אישור התקציב לרפורמים (חדשות, בארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
מפגש לימודים ב'בית המדרש אלול'. אילוסטרציה (תיעוד ההצבעה: באדיבות אריה קינג. תמונה: צילומסך, מתוך Beit Midrash Elul ב-facebook)

"ניר ברקת עשה צחוק מהרב שטרן", כך מגיבים הערב גורמים בציונות הדתית בירושלים לאחר שמועצת העירייה אישרה העברת תקציבים לשתי העמותות הרפורמיות בסך 100,00 שקלים עבור "התחדשות ישראלית". בתקציב זכו עמותת 'אלול', המשתפת פעולה על הרפורמים בירושלים, ו"הישיבה החילונית" בירושלים.

בהודעה שהוציאה סיעת 'ירושלמים' בעירייה נכתב: "אישור התמיכה התאפשר, הודות לעבודה משותפת עם ראש העיר מר ניר ברקת, שתמך בהקצבה לרווחת תושבי העיר המשתתפים בשיעורים ובפעילויות של בתי המדרש הפלורליסטים".

"ההקצבה מתקיימת בהתאם לקריטריונים שאושרו בישיבת ועדת התמיכות בחודש שעבר, לפיהם תינתן תמיכה לגופים העוסקים בהיכרות ולימוד מעמיק של ארון הספרים היהודי מכל הזמנים (תורה שבכתב ושבע"פ, מחשבת ישראל וכן ספרות ושירה עברית)", לשון ההודעה, "וזאת על מנת להקנות ללומדים תחושת שייכות ואחריות לתרבות ולמורשת היהודית ולערכי היסוד הדמוקרטיים של מדינת ישראל".

אלא שגורמים בציונות הדתית מותחים ביקורת קשה על הנציגים החרדים שנעדרו מהישיבה ואפשרו את העברת התקציב. בנוסף הם תוקפים הערב גם את ראש העיר ניר ברקת, שכפי שנחשף ב'כיכר השבת' שלח את סגניתו חגית משה יחד עם חברי המועצה יעקב הלפרין ויו"ר סיעת יהדות התורה בירושלים אליעזר ראוכברגר, לישיבה מיוחדת עם רבה האשכנזי של העיר הרב אריה שטרן בו הם ביקשו ממנו לבחון אם עמותת 'אלול' הינה רפורמית.

חבר המועצה הדתי אריה קינג אומר, כי "הערב ביזה ראש העיר ירושלים את הרב הראשי האשכנזי של ירושלים, הרב אריה שטרן. קינג מוסיף כי "לפני ארבעה ימים שלח ראש העירייה את חברי המועצה לברר מה עמדת ראש העיר לגבי שני הארגונים. לאחר שהתברר שהרב פסל כל אפשרות להעביר לארגונים אלה כספי תמיכות מבלי שיבצעו שינויים בהתנהלותם, אמר ראש העיר ש'עמדת הרב שטרן לא רלוונטית'".

בהודעתו תוקף קינג בצורה קשה את חברת מפלגתו, גם היא מהציונות הדתית, סגנית ראש העיר חגית משה, ואומר כי "כספי התמיכה לשנת 2016 עברו לשני ארגונים, שישנה תמימות דעים בקרב רבני הציונות הדתית שהם רפורמים ומעורבים בפעילות רפורמית. הכספים יועברו בשל היעדרות מי שמתיימרת להיות נציגת הציבור הדתי לאומי בעיר, חגית משה".

קינג מוסיף: "אני מבקש את סליחת הציבור כיו"ר הסיעה שבה חגית חברה, על שהיא נעדרה מההצבעה, ואפשרה בכך להעביר את כספי התמיכה לארגונים שהרב שטרן ושאר רבני הציונות הדתית הבכירים בעיר הורו שלא להעביר להם".

יצוין כי כבר אמש תקף קינג קשות את חברת מפלגתו ובדברים שמסר ל'כיכר השבת' אמר, כי "כיו"ר סיעת ירושלים מאוחדת, אני מתבייש בחברת הסיעה ,סגנית ראש העיר חגית משה, אשר לפני חודשים ספורים הצביעה ביחד עם חברי המועצה החילונים, זאת בניגוד לאינטרס הציבורי של מצביעינו ובניגוד להוראת רבנינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר