הגיע הזמן להכיר

מפלצת כיבוי מעופפת: זה הסופרטנקר שכולנו מחכים לו

מפלצת הכיבוי, הסופרטנקר, לא נולדה כזו. הוריה ייעדו אותה להטיס נוסעים ממדינה למדינה וקראו לה בואינג 747. הכירו את הכבאית המעופפת שצפויה להגיע מחר לישראל (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: http://globalsupertanker.com/)

במשך כמה ימים אנו שומעים על ה'סופר-טנקר', מטוס הכיבוי הגדול בעולם, המטוס שאפשר לזקוף לזכותו את כיבוי השריפה בכרמל בשנת 2010 וכעת נראה כי כבר מחר (חמישי) יגיע מטוס כיבוי מפלצתי דומה לישראל בכדי לסייע בכיבוי גל הדליקות בארץ.

הכבאית המעופפת הזו היא אחותו הגדולה של זו שצפתה בנופי הכרמל מלמעלה והרטיבה את צמרות עצי הכרמל במים בימים הקשים שידע הכרמל לפני כ-7 שנים. כעת, כמה ימים לאחר פרוץ גל השריפות בארץ, הוחלט בישראל 'לחדש את הויזה' ולסדר ביקור נוסף של המפלצת בארץ.

הסופרטנקר בפעולה (ארכיון)

למעשה, היא לא נולדה כזו. הוריה ייעדו אותה להטיס נוסעים ממדינה למדינה וקראו לה בואינג 747-400. אך עם הזמן המטוס הוסב למטוס כיבוי, מושביו הוצאו ובמקומם הוצבו בבטן המטוס מיכלי מים ענקיים המסוגלים להכיל כ-75 טון מים או חומרים מעכבי בעירה.

בנוסף, הורכבו למטוס מנועים מיוחדים שיוצרים לחץ, זורקים את החומר מלמעלה ויוצרים אפקט של סופת גשם. הוא מסוגל לעשות זאת בשמונה גיחות. בנוסף, הסופר טנקר הוא מטוס הכיבוי היחיד בעולם המסוגל לפעול בלילה ובמצבי קיצון. ככה, עם כזו עוצמה, אמרו לו הוריו - "לך תציל את העולם".

(ארכיון)

הבוקר יצר משרד החוץ קשר בהוראת ראש הממשלה עם חברת גלובל סופרטנקר המפעילה את המטוס, והעביר לה את כל המידע הנחוץ להפעלת המטוס בארץ - מידע על תדלוקים נחיתות ותצורות שדות התעופה. כבר מחר בלילה יגיע הסופר טנקר לישראל ויתחיל לסייע בכיבוי הדליקות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר