הבת היהודיה של טראמפ בחג ההודיה: "מרגישה מבורכת"

איוונקה, שהינה יהודיה כשרה, העלתה תמונה משפחתית עם בעלה והילדים וכתבה: "אני מרגישה מבורכת ואסירת תודה ביום זה. מאחלת לכם ולמשפחתכם חג הודיה שמח" (ברנז'ה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

‏מליונים חוגגים הלילה (שישי) את חג ההודיה בארצות הברית, חג אזרחי נפוץ. גם איוונקה טראמפ, בתו הגיורת של הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, צייצה ברכת חג שמח לעוקבים ברשת החברתית טוויטר.

איוונקה, שהינה יהודיה כשרה, העלתה תמונה משפחתית עם בעלה והילדים וכתבה: "אני מרגישה מבורכת ואסירת תודה ביום זה. מאחלת לכם ולמשפחתכם חג הודיה שמח".

חג ההודיה (באנגלית: Thanksgiving Day) הוא חג אזרחי הנחוג בצפון אמריקה, שבו מבטאים אסירות תודה על והכרת תודה כללית לבורא העולם. החג נחשב לבעל אופי אזרחי וחילוני ועל כן גם רבנים אורתודוקסים רבים מתירים לציין אותו.

בארצות הברית נחוג החג ביום חמישי הרביעי של חודש נובמבר, על פי המועד נקבע בארצות הברית בשנת 1941 בהחלטה מיוחדת של הקונגרס ובחתימתו של הנשיא פרנקלין רוזוולט. בקנדה הוא נחוג ביום שני השני של חודש אוקטובר.

סעודת החג מהווה את מוקד החג. זוהי ארוחת ערב גדולה, שמתחילה בשעות אחר הצהריים. אוכלים בה בעיקר תרנגול הודו צלוי, ולכן מכונה החג גם "יום תרנגול ההודו".

גורמים בענף המזון מעריכים כי כ-45 מיליון תרנגולי הודו נאכלים בארצות הברית ביום זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר