הערכת מכבי האש

פעולות הכיבוי בחיפה יימשכו כעשרה ימים

יום אחרי השריפה הגדולה ששרפה מאות מבנים בעיר חיפה והביאה לפינויים של 60 אלף תושבים נראה כי עוד רחוקה הדרך לחזרה לשיגרה, "יש מאות נקודות חמות" (חדשות בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
פינוי תושבים אתמול (צילום: דובר צה"ל)

בבוקר (ו') שאחרי שריפות הענק בחיפה, מעריכים בשירותי הכבאות של העיר כי פעולות הכיבוי הסופיות יימשכו עוד קרוב לעשרה ימים. על אף שהאש עצמה כבתה ברחבי חיפה יש מאות נקודות חמות באזורים שבהם השתוללה אתמול השריפה שיכולים לחזור ולבעור. הבוקר יתחילו לאמוד את הנזקים למאות המבנים שעלו אתמול באש. במשטרה אמרו הבוקר כי עדיין אין אישור לתושבים לחזור לבתיהם שפונו וסביר להניח שייקח עוד זמן רב לשיקום האזור.

אלפי דונמים של חורש טבעי ועצים בין בתי העיר עלו באש. לפי הערכת העירייה נשרפו כליל כ-700 דירות של תושבים. במהלך הלילה הועברו מפונים מהמרכזים ברחבי העיר למקומות לינה מסודרים בבתי מלון, אכסניות ובתי קשישים. תלמידי השכונות שפונו לא לומדים, למעט תלמידי החינוך המיוחד ובית ספר אלון.

שר האוצר משה כחלון הגיע הבוקר (ו') לחפ"ק האחוד של השריפה בעיר חיפה. "אפשרנו לעירייה לתת מקדמה ראשונית למי שנשרף לו הבית, הארנקים והויזות", אמר. "לגבי הלינה – הודעתי לראש העיר ולגורמים בכל הארץ – אל תסתכלו על כסף ועל בירוקרטיה, עבדו. יהיה זמן להתחשבן – עכשיו צריך לתת מענה לתושבים".

הבוקר נמסר כי שדה התעופה בחיפה נסגר לנחיתות והמראות של טיסות אזרחיות, בעקבות השריפה בעיר. שדה התעופה ישמש רק את מטוסי הכיבוי.

מדוברות המשטרה נמסר כי "כוחות גדולים של המשטרה ופיקוד העורף שמרו במהלך הלילה על השכונות שפונו. כוחות הכיבוי ממשיכים בפעולות הכיבוי מהאוויר ומהקרקע. במהלך היום תתבצע הערכת מצב נוספת ולאורה יצאו הנחיות נוספות לציבור".

,שומרים על הבתים, דוברות המשטרה,הגדלה

עד אמש פונו לקבלת טיפול רפואי כ-150 בני אדם בעקבות שאיפות עשן. עשרות מבין הנפגעים עדיין מטופלים בבתי החולים רמב"ם, כרמל ובני ציון. כמו כן דווח כי אחד הכבאים שפעל בשריפה בהרי ירושלים נפגע באורח קל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש הערכת מצב בחפ"ק בחיפה, והתייחס לנושא ההצתות. "אנחנו עומדים מול טרור מציתים", אמר נתניהו. "אני רוצה לומר באופן הברור ביותר: כל דליקה שנגרמת כתוצאה מהצתה או מהסתה להצתה היא טרור לכל דבר ועניין", הבהיר נתניהו. "מי שמנסה לשרוף חלקים ממדינת ישראל ייענש", הוסיף. בנוגע למאמצי הכיבוי הודיע ראש הממשלה כי הסופרטנקר, מטוס הכיבוי הגדול בעולם שהגיע לארץ באסון הכרמל ב-2010, ימריא לישראל.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס בתדרוך לעיתונאים למניע של גל ההצתות. "אנחנו צריכים להיערך לסוג חדש של טרור - טרור המציתים - שגם הוא מונע מהסתה ברשתות החברתיות", אמר ארדן בתדרוך לעיתונאים. הוא הוסיף שנפתחה יחידה מיוחדת לחקירת האירועים השונים וכי עד כה היו מעצרים בודדים. "המפכ"ל הנחה את אגף החקירות והמודיעין להקים צוות חקירה מיוחד, שכל אחת מהדליקות תיבחן ויינקטו כל האמצעים כדי לנסות ולמצות את חומרת הדין, במידה וזו הייתה הצתה, עם מי שיזם אותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר