סיכום אירועים

חיפה: תושבי מספר שכונות בעיר הורשו לחזור לבתיהם

כוחות הכיבוי נאבקים עדיין עם הלהבות שפורצות מידי פעם, אך אושר לתושבי כמה מהשכונות לשוב לבתיהם מהם פונו אתמול עם פרוץ השריפה הגדולה שהביאה לשריפתם של 700 דירות (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
שכונת רוממה אתמול (צילום: כיבוי והצלה)

גורמים רשמיים בעיריית חיפה הודיעו היום (ו') שעל פי הערכתם כ-700 בתים ניזוקו ברחבי העיר והם אינם ראויים למגורים. כוחות הכיבוי עדיין פועלים בעיר על מנת להשתלט על מספר מוקדי בערה שעדיין פעילים. בעקבות התחזקות ושינוי משטר הרוחות באזור, מספר מוקדים בעיר החלו לבעור בשנים. כוחות הכיבוי פועלים על מנת למנוע את התפשטות הדלקות.

לחלק מתושבי מהשכונות שפונו אתמול אושר לחזור לבתים, רמת חן, רמות רמז, רמות בגין, רמות אלון ורמת אלמוגי למעט רחוב אנשטיין שיישאר סגור בינתיים. כוחות הצלה כיבוי ומשטרה ימשיכו לשהות ברחובות לביטחון התושבים.

מהמשטרה נמסר כי "בעקבות הרוחות החזקות החלו מספר מוקדי שריפות לבעור בשנית. כל המוקדים מטופלים ע"י לוחמי האש הן מהקרקע והן מהאוויר. בשעות הקרובות יחלו שוטרים וחיילים לסרוק ולכבות באמצעות מטפים ומרססי גב אחר מוקדי אש שכובו ועלולים להתחדש בשכונות שפונו".

מהמשטרה נמסר כי כוחות המשטרה גלויים וסמויים פועלים וימשיכו לפעול למניעת ביזה ואיתור מציתים. "אנו פונים בכל לשון של בקשה לתושבים לא לשוב לבתיהם עד קבלת אישור רשמי, להקשיב להנחיות ולהימנע מעימותים מיותרים".

דובר המשטרה מסר כי עיריית חיפה פועלת אף היא לאבטחת הבניינים שנפגעו ופונו וביחד עם חברת החשמל שתגברה את כוחותיה פועלות במשותף לחידוש החשמל במקומות אלו. "אנו עושים ככל יכולתנו על מנת להחזיר את התושבים לבתיהם בצורה הבטוחה ביותר והמהירה ביותר על מנת למנוע פגיעה בחיי אדם", נמסר.

שר הפנים אריה דרעי הנחה את הרשויות המקומיות לקר את ההליכים במתן פטור מלא מארנונה לתושבים שבתיהם נפגעו לחלוטין בשריפות ברחבי הארץ. דרעי הנחה את מנכ״ל המשרד להמשיך ולסייע לרשויות המקומיות בפינוי תושבים, הפעלת מרכזי קליטה ותגבור מערך החירום ברשויות המקומיות.

בינתיים, מצרים וירדן הציעו לישראל סיוע בכיבוי השריפות - כך מסר היום גורם מדיני. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את הצעות מצרים וירדן. מצרים תשלח 2 מטוסי כיבוי וירדן תשלח כבאיות.

הכבאים ממשיכים גם במאבק מול השריפה בהרי ירושלים, במושב בית מאיר עליה הושגה שליטה בשעות האחרונות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, סייר בצהריים במוקד השריפה בבית מאיר יחד עם השר לביטחון פנים, גלעד ארדן. נתניהו אמר ללוחמים: "הדבר הכי חשוב זה לפנות את האנשים, וגם את עצמכם. אף אחד לא צריך למות בעסק הזה. יש עוד הרבה דברים אחרים חשובים, אבל זה קודם לכל".

צוותים של המשרד להגנת הסביבה נמצאים בשעה זו באתר השריפה במושב בית מאיר. בשריפה יש מעורבות אסבסט בשישה מוקדים שונים לפחות, והאסבסט עדיין מעשן. בשל השריפה יש חשש לנוכחות של סיבי אסבסט באוויר, ויש חשש לבריאות הציבור.

כוחות הכיבוי נאבקים גם מול שריפה בישוב חרשים שפונה מתושבים, השריפה מתפשטת אל עבר קו הבתים צוותי הכיבוי פרושים להגנה על היישוב.

כמו כן, שריפה בוערת כ-300 מטרים צפונית ליצהר שבשומרון. כוחות הכיבוי שנמצאים במקום השיגו שליטה על השריפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר