לקראת שינוי קיצוני במזג האוויר

הסופרטנקר כיבה את שאריות האש בנטף; נזק אדיר בחיפה

בצל חילוקי דעות בין שירותי הכבאות והמשטרה, מטוס הכיבוי הגדול בעולם - ה"סופרטנקר" - הופעל השבת מול מוקדי שריפה בהרי ירושלים. הנזק האדיר בחיפה: מאות דירות לא ראויות למגורים (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
טייסי הסופרטנקר (צילום: פלאש 90)

יום חמישי לגל השריפות בישראל: בשעות אחר הצהריים (שבת) הצטרף מטוס הכיבוי הגדול בעולם - הסופרטנקר - למאמצי כיבוי השריפות שבערו בימים האחרונים בישראל, זאת למרות חילוקי דעות בין המשטרה ושירותי הכיבוי באשר לצורך להפעיל את המטוס.

המטוס חג מעל נווה אילן ונטף, וכיבה את שאריות השריפות שבערו במקום. קודם לכן, הוא המריא דווקא לאזור הצפון, אולם הועבר להרי ירושלים בהוראת מפקד המחוז יורם הלוי.

(צילום: פלאש 90)

במסגרת חילוקי הדעות בין גופי החירום, דרשו במשטרה להפעיל את הסופרטנקר - זאת למרות שבשירותי הכבאות טענו שאין כל צורך מבצעי בהפעלת המטוס.

בשלב מסויים, מפקד מחוז ירושלים דרש שהמטוס יטיל מים ביערות הסמוכים לכביש 1 ובמקביל עלה צורך לכיבוי סופי של השריפה בנטף - ולכן המטוס שם את פעמיו לאזור. יצויין כי בעקבות הוויכוח בין שירותי הכבאות והמשטרה, המטוס ביצע סיבובים מעגליים בים.

הסופרטנקר הוא מטוס כיבוי מפלצתי מסוג בואינג 747-400. בעוד מטוסי כיבוי אחרים יכולים להטיל עד 12 טונות של מים וחומרים מעכבי בעירה, הסופרטנקר בעל יכולת להטיל קרוב ל-75 טונות של מים וחומרים מעכבי בעירה. בשעות הערב שהו באוויר 29 כלי טיס שסייעו בכיבוי הלהבות כלקח מהיממות הקודמות.

בתוך כך, סמוך לשעה 15:00 בצהריים התקבל דיווח על שריפת קוצים גדולה באזור דליית אל-כרמל, כוחות גדולים הוזנקו למקום ולאחר שעה קלה הושגה שליטה על האש.

האש בנטף ביום חמישי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במהלך הימים האחרונים נעצרו למעלה מ-10 פלסטינים בחשד להצתות הקשורות בגל השריפות. מדובר צה"ל נמסר כי העצורים הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

לצד החשודים בהצתות, יש לזכור שבמאמצי כיבוי השריפה פעלו גם נציגים פלסטינים שהגיעו לישראל במיוחד. ח"כ אחמד טיבי הודה להם בתום משימתם במהלך סוף השבוע: "עשיתם מעשה אנושי וכולנו מודים לכם. העצים והאדמה נטועים עמוק בלב שלנו. באתי במיוחד כדי להודות לכם אישית". הכבאים הפלסטינים אמרו כי "אנחנו גאים במה שעשינו ואנחנו אוהבים את העצים והאדמה".

ובחיפה מתחילים לאמוד את הנזקים: בדיקה של מהנדסי העירייה העלתה כי מתוך 860 דירות, 527 דירות בעיר ב-77 מבנים שונים - לא ראויות למגורים. מספר הדיירים שלא יכולים לחזור לדירותיהם עומד על 1,616.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר