לא מקבלים את ההפסד

המפלגה הדמוקרטית: "נעשה מאמץ להביא לספירה חוזרת"

למרות הצהרתה של קלינטון כי תקבל את תוצאות הבחירות גם אם תפסיד, גורמים במפלגה הדמוקרטית הצהירו כי יסייעו במאמצים להביא לספירה חוזרת של הקולות במדינות מפתח חשובות (בעולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המועמדת הדמוקרטית הילארי קלינטון ובעלה הנשיא לשעבר ביל קלינטון כבר התקשרו לברך את נשיא ארה״ב הנבחר דונלנד טראמפ לאחר הניצחון אולם העובדה שככל שעובר הזמן הלך וגדל הפער כ-2 מיליון קולות הפרש לטובת קלינטון גורם למפלגה הדמוקרטית לערער מחדש על התוצאות.

בארה״ב שבה השיטה הינה ניצחון על פי אלקטורים קשה להניח אמנם שהספירה מחדש תביא לתוצאה שונה למרות ההפרש הניכר אך במפלגה הדמוקרטית הוחלט לנסות את האפיק החדש בתקווה שיסייע לשנות את התוצאה.

הערב הודיעו גורמים בכירים במטה המפלגה כי יטלו חלק במאמץ להביא לספירה מחודשת של הקולות במספר מדינות מפתח ויחברו לעתירתה של ג'יל סטיין, המועמדת מטעם המפלגה הירוקה.

בכירי המפלגה הירוקה עתרו לספירה מחודשת בוויסקונסין בשל הדיווחים על בעיות בספירת הקולות ובהצבעה. ייתכן כי העתירה תוביל לא רק לספירה מחדש אלא גם לחקירה שתבדוק את אמינות מערכת ההצבעה במדינה.

סטיין כבר גייסה מיליונים כדי להוביל לספירה מחדש בוויסקונסין - וקיימת אפשרות שסטיין או קלינטון יעתרו לספירה מחודשת במדינות נוספות בהן זכה טראמפ.

מארק אליאס, יועץ הקמפיין של קלינטון, הבהיר כי למרות זאת אין בידיו הוכחה לפריצה למערכת ההצבעה או לזיופי קולות בהיקף ניכר. בפוסט שפרסם באתר "מדיום" כתב אליאס כי מטה קלינטון פועל לכך "שהתוצאה תהיה הוגנת לכל הצדדים".

הערב הגיב טראמפ ליוזמה בחריפות ואמר כי "הצעד הזה נועד רק בשביל למלא את כיסיה של שטיין בכספים שרובום לא ישמשו לרעיון המגוחך הזה. בכל שלוש המדינות המתנדנדות לגביהן נדרשה ספירה חוזרת ניצחתי בהפרש גדול, במיוחד בפנסילבניה, שם ניצחתי בפער על 70 אלף קולות לטובתי. זוהי קנוניה של מפלגת 'הירוקים'. צריך לכבד את תוצאות הבחירות במקום לקרוא עליהם תיגר ולנסות לנצל אותם למטרות אישיות, שזה בדיוק מה שעושה שטיין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר