חלון לים התיכון

סקירה: כל מה שעבר השבוע על העולם הערבי

טור חדש: משה פריגן אוסף את הסיפורים המעניינים מהעולם הערבי. מה יש לנו השבוע? הפגנות באלג'יריה בגלל תרופות ישראליות, סיכום ההרוגים האיראנים בסוריה ועוד (העולם הערבי)

משה פריגן | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

טור שבועי: משה פריגן אוסף את הסיפורים המעניינים מהעולם הערבי. מה יש לנו השבוע? הפגנות באלג'יריה בגלל תרופות ישראליות, סיכום ההרוגים האיראנים בסוריה ועיראק, הפרישה של מרוקו מהאיחוד האפריקאי ועוד.

לבנון: השבועות האחרונים עומדים בסימן האחדות הלבנונית ובחירתו של מישל עואן לנשיאות בין היתר בזכות קואליציה עם ארגון חיזבאללה לאחר תקופה ארוכה בה לא נבחר נשיא ללבנון.

בשבוע האחרון הודיע ארגון חיזבאללה כי ישלח עוד חמשת אלפים לוחמים לסוריה במקביל לתהלוכה בה חשף נגמ"שים אמריקאים שברשותו מה שהוביל לפתיחת חקירה בארצות הברית בקשר למקורם.

סוריה:המקום הכי חם בגיהנום המזרח תיכוני ושיאנית השבוע בהרוגים. השבוע נפתח בהפצצות רוסיות בעיר חלאב והמשיך בהפצצות של צבא סוריה וחיזבאללה. מנגד הופצו בתקשורת הבין לאומית סרטונים של נפגעי הפצצות חומרי לחימה כימיים שנראו נחנקים למותם.

הלחימה בסוריה, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

ההפצצות לא רק שהביאו לאלפי הרוגים ופצועים אלא חיסלו את כל שבעת בתי החולים האחרונים בחלאב מה שהביא למשבר ההומניטרי הגדול ביותר בהיסטוריה הסורית ובמקביל הביא לגינויים מערביים לרוסיה שבתורה הודיעה כי היא פורשת מהמחויבות לבית הדין הבין לאומי בהאג.

בזירת א-ראקה הסורית ובירתו של ארגון דאעש נרשמה נסיגה של הכוחות הכורדים לאחר שהתגלעו בקיעים בינם ובין המרכיבים הערביים בתקיפה.

בירת דאעש א-ראקה. ארכיון (צילום: מתוך ויקיפדיה)

עיראק:כוחות הקואליציה הסובבים את מוסול נבלמו בשכונת תל עפר על ידי ארגון דעאש ומרכיבים סונים הנמצאים במוסול וחוששים מהשיעים. בתוך כך ארגונים בין לאומיים שהגיעו לתל נמרוד - האתר הארכיולוגי הגדול והחשוב ביותר בעיראק בו נמצאת ממלכת בבל הקדומה טוענים כי האתר הושמד כמעט לחלוטין לרבות פסלים בבליים בני 3000 שנה שהיו בו.

טנקים טורקים בעיראק (צילום: שאטרסטוק)

איראן: איראן הודיע השבוע כי מאז החלה הלחימה בסוריה נהרגו לה 1000 לוחמים - עליה של 600 הרוגים בארבעה חודשים, דבר המצביע על עומק הלחימה של הכוחות האיראנים בסוריה ועיראק

תימן: הכאוס בתימן לא מפסיק לרגע ותיּמן רושמת מאות הרוגים בהפצצות הסעודיות על המורדים החות'ים כאשר בכל העת נרשמות הפסקות אש שמופרות כעניין שבשגרה.

לוב: המדינה אליה שואף ארגון דאעש להעביר את מוסדותיו גם סובלת מנחת זרועו של הארגון אך מול זה צבא אלג'יר וכוחות מקומיים פעלו השבוע נגד הארגון במספר מוקדים והסבו לארגון נזקים כבדים.

אלג'ריה: סכסוך מסחרי בין יבואני תרופות יצא השבוע משליטה כאשר אחד הצדדים טען שהצד שכנגד מייבא תרופות מישראל ובכך הוא מנרמל את היחסים עמה - סיפור שהוציא המוני אזרחים להפגנות וגרר את המערכת הפוליטית לסחרור.

מרוקו:הממלכה המרוקאית נמצאת במלחמה ארוכת שנים עם ארגון חזית פוליסריו - ארגון טרור מקומי הטוען על בעלות על אחד מחבלי הארץ המרוקאים ונתמך על ידי אלג'יריה.

מלך מרוקו מוחמד השישי (צילום: שאטרסטוק)

השבוע הוזמן הארגון לוועידת מדינות אפריקה מה שגרם לסערה במרוקו ולפרישתה מועידת הארגון בגאנה המשוונית. עם מרוקו פרשו סעודיה ואיחוד האמירויות להם אינטרסים כלכליים רבים בממלכה.

מצרים:בית הדין לערעורים ביטל את עונש המוות האחרון שהיה תלוי כנגד הנשיא לשעבר מוחמד מורסי. בתוך כך המדינה נקלעה בשבועות האחרונים למשבר כלכלי ופוליטי לצד המשך הלחימה בארגון המדינה האיסלאמית במחוז סיני שזיעזע השבוע את העולם עם תמונות מהוצאה להורג של קשיש בן 98 אותו האשים בכישוף.

מוחמד מורסי (צילום: שאטרסטוק)

ירדן: נרשמו בממלכה קריאות לחקירה של רצח היועצים האמריקאים שנרצחו לפני מספר שבועות - נושא שגורם למתיחות רבה בין וושינגטון ובין הממלכה ההאשמית.

ישראל והרשות הפלסטינית: השבוע נפתח בעיסוק אינטנסיבי בנושא חוק המואזין וחוק ההסדרה שהביאו להסתה רבה ברשתות החברתיות.

בתוך כך נרשמה עליה חסרת תקדים בהסתה ברשת בנוגע לעידוד הצתות כעונש לישראל ומנגד נשמעו קולות ערביים רבים כנגד המציתים ואף נרשמו ארגונים ערביים רבים שהזמינו משפחות יהודיות שביתם נשרף להתארח בבתי ערביי ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר