דיווח בארה"ב

אובמה דרש מקלינטון לוותר על הבית הלבן

הוא אמנם תמך בקלינטון בחום לאורך הקמפיין אך ברגע בו נראה היה נצחונו של טראמפ התקשר הנשיא לקלינטון ודרש ממנה לוותר. אנשיה זועמים ומקווים לספירה חוזרת (בעולם)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
יום אחרי הם כבר לא צחקו, בעצרת הבחירות האחרונה (צילום: שאטרסטוק)

"הנשיא אובמה התקשר בליל הבחירות להילרי קלינטון ושכנע אותה לוותר על הבית הלבן. 'את צריכה לוותר', אמר אובמה למזכירת המדינה שלו לשעבר בנוכחות בני משפחתה והעוזרים הבכירים.זאת על פי אמיס פרנס כתב הבכיר של הבית הלבן, ויונתן אלן מקורב לקלינטון הכותבים ספר על תבוסתה של הילרי קלינטון", מספר אתר "דה היל" האמריקאי העוסק בענייני הבית הלבן.

על פי הדיווח נקודת התפנית הייתה כאשר סוכנות הידיעות AP,דיווחה ב- 1:30 בלילה (שעון ארה"ב) על נקודת מפנה הברורה למירוץ לבית הלבן, סיכויים פחותים לקלינטון לנצח במדינות מישיגן, ויסקונסין ופנסילבניה, רק אז נאותה קלינטון לקריאתו של אובמה.

על פי מקורות בקרבתה של קלינטון אנשיה ניסו לשכנע אותה להמתין לאור המספרים הצמודים בכמה מהמדינות ולא להתקשר ולהודות בתבוסה אך בשלב מסוים דרשה קלינטון שיעלו את טראמפ על הקו.

עצתו של אובמה השאירה טעם חמצמץ בפי כמה בעלי ברית של קלינטון המאמינים שהוא היה צריך להמתין יותר, וכעת מתנהל 'קרב' בין מחנות אובמה וקלינטון בשאלה האם לתמוך במאמץ לכפות על ספירת קולות מחדש. לטענת אנשי אובמה הדרישה לספירה מחדש פוגעת בתדמית המפלגה ונראית כאילו היא מנסה להילחם בתוצאות הבחירות.

אחד מיועציו הבכירים לשעבר של אובמה טען בחשבון הטוויטר שלו כי "במקום שהדמוקרטים יתעסקו במירוץ לסנאט בלואיזיינה הם עסוקים בלבזבז זמן וכסף על ספירה מחדש של הקולות".

הדמוקרטים מקווים שג'יל שטיין המועמדת של מפלגת הירוקים שהגישה ביום שישי בקשה לספירה מחדש בווינסקונסין תסייע לקלינטון. שטיין אספה כמה מיליוני דולרים בשבוע האחרון במטרה להגיש את הבקשה לספירה מחדש והיא יכולה לסיים את הספירה תוך כשבועיים עד ה-13 לחודש דצמבר.

במידה והספירה שם תשנה את ניצחונו של טראמפ תתעורר מחדש הדילמה האם לדרוש ספירה במדינות נוספות ולנסות להפוך את הקערה על פיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר