הסתה יהודית

פרסם פוסט 'לשרוף כפרים של ערבים' ונעצר

"זה בשביל כל השמאלנים שמאמינים בשלום, תדעו שברשות הפלסטינית קוראים בשמחה לשרוף אצלנו עוד מקומות" - כתב יאיר גרינשפן בפייסבוק, ונעצר בגין הסתה נגד ערבים (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
יאיר גרינשפן, המסית (צילום: מתוך ynet תמונה ראשית, אילוסטרציה: פלאש 90)

תושב גני תקווה, יאיר גרינשפן (37), נעצר אמש (מוצ"ש) לאחר שקרא "לשרוף כפרים של ערבים" בדף הפייסבוק שלו. האשמה: עבירות של הסתה לאלימות. היום הוא כבר שוחרר לביתו בתנאים מגבילים.

אמש בחצות, עצרו אותו שוטרים ממרחב דן, כשנמסר להם המידע על כך שכתב: "פשוט לשרוף כפרים של ערבים בחזרה זו מלחמה. לכל השמאלנים שמאמינים בשלום תדעו שברשות הפלסטינית קוראים בשמחה לשרוף אצלנו עוד מקומות", "אנשים מנסים לשרוף אותנו, אני בעד לשרוף אותם בחזרה" ו-"דין חיפה וירושלים כדין אום אל פחם. לשרוף אותם בחזרה".

לדברי עורכת דינו, "הוא רשם דברים במסגרת חופש הביטוי. מרשי הביע את דעתו בפייסבוק יחד עם קבוצה של עוד הרבה אנשים שרשמו את דעתם", עורכת דינו של החשוד, לימור ברמלי. "היו דעות הרבה יותר קיצוניות מהדעות שלו, אבל הוא נבחר כשעיר לעזאזל בלי סיבה מוצדקת. הוא הביע דעה, ולא אמר לאחרים לעשות מעשה פיזי".

כעת, כאמור, שופטת בית משפט השלום בתל אביב, הורתה לשחררו למעצר בית בתנאים מגבילים ואסרה עליו להשתמש במחשב ובטלפון נייד למשך חודש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר