מתפתחים עם מאוחדת

תגיד ביי לגן הילדים, ברוך הבא לכיתה א'

הילד מפסיק לשחק בגן הילדים ומתחיל את מסגרת הלימודים שמכניסה אותו לחיי הבוגרים. השינויים אותם הוא עובר הם רבים ומגוונים. כיכר השבת בשיתוף מאוחדת במדריך להורים שמעכשיו הם כבר מגדלים תלמיד חכם קטן (בריאות, שיווקי)

שלום כיתה א'. מדריך מאוחדת להורים. אילוסטרציה (צילום: Abir Sultan/Flash 90)

הילדים שלנו גדלו והתפתחו בגן הילדים, והנה הגיעה השעה שלהם להיכנס למסגרת לימודית מסודרת - ברוכים הבאים לכיתה א'.

המעבר לבית הספר הוא משמעותי עבור הילד שהתרגל לגן הילדים בו הוא "בעיקר שיחק" למסגרת לימודית שבה מצופה ממנו להפוך לבוגר ולהתמודד עם מערכת מסודרת ודרישות אחרות שהוא לא חווה בעבר.

כיכר השבת בשיתוף מאוחדת, מכינים אתכם לקראת המעבר של הילד לבית הספר: עשרה צעדים בדרך לתחילת שנת לימודים פורייה.

>> למעבר לסדנה להכנה לכיתה א' לחץ כאן

1. ילקוט - בשונה מגן הילדים, הילד עתה מתחיל לסחוב תיק עם נפח יותר כבד ממה שהוא הורגל אליו עד כה. לכן, כאשר בוחרים תיק לבית הספר, רצוי לבחור באחד בעל משקל קטן ככל האפשר. בדקו שהוא מותאם לגיל הילד ושהרצועות שלו נוחות ואינן מכבידות על הגב. אם מצאתם ילקוט עם גלגלים - מה טוב! הקפידו להעמיס על הילד כמה שפחות.

בחירת ילקוט עבור הילדים חשובה. אילוסטרציה. צילום: Abir Sultan/Flash 90

2. שולחן כתיבה - חשוב להתאים בין גובה שולחן הכתיבה ובין גובה הכסא, בין בבית ובין בכיתה. הישיבה מול שולחן הכתיבה תופסת חלק יומי מחיי הילד, בשיעורי הבית, בכתיבת עבודות, ולכן רצוי להקפיד על כך.

3. בדיקת ראייה - ישיבה ממושכת מול הלוח מאמצת את העיניים. מומלץ לבצע בדיקת ראייה לפני הכניסה לכיתה א', כדי למנוע איתור מאוחר של הבעייה. ישנם מחקרים שמראים על קשר בין הפרעות קשב וריכוז ובין לקויות ראיה.

4. עצמאות - כחלק מההכנה לבית הספר, ישנן דרכים שבהן ניתן לחזק את המיומנויות של הילד. ניתן ללמד אותו להתלבש לבד, לקשור שרוכים, לפתוח לסגור את התילקוט והקלמר, ולהוציא את הספרים והמחברות. כך הוא יתכונן היטב למסגרת הלימודית אשר יש בה סדר וארגון.

5. ארוחת בוקר - מחקרים מראים כי ארוחה הכוללת מנת חלבון, תורמת לעלייה בריכוז ומסייעת להצלחה בלימודים. הרגילו את הילד לאכול כל יום ארוחת בוקר לפני שהוא יוצא לבית הספר.

התזונה בארוחה חשובה לריכוז והצלחה. אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

6. ארוחת עשר - הארוחה אותה לוקח הילד לבית ספר, חשוב לצריכת האנרגיה של הילד למהלך היום. שלבו כריך בתוספת פרי או ירק ושתפו את הילד בהכנת הכריך והעדפותיו האישיות כדי לוודא שהוא באמת יאכל את ארוחת העשר, והיא לא תישאר בילקוט. ניתן להחליט באופן משותף שכל יום בשבוע יכלול הכריך ממרח אחר, לפי טבלה מסודרת שתכינו עם הילד מראש: יום א' קוטג', יום ב' ממרח טונה, יום ג' גבינה וכן הלאה. ומה עם ממרח שוקולד? רק פעם בשבוע!

7. שיעורי בית ופנאי - להורים שלנו היה כלל מאד ידוע עבורנו כשהיינו ילדים: קודם מסיימים שיעורי בית - ורק אחר כך פעילויות פנאי. מה שהיה הוא שיהיה, וזה נכון וזה חשוב. באמצעות מילוי החובות, הילד מתרגל לכך שבכל יום ישנם דברים שעליו לעשות, והוא למד להיות אחראי לפעילויותיו ומעשיו.

8. סדר וארגון - הרגילו את הילד להכין את מה שצריך בערב לקראת יום הלימודים: סידור התיק וספרי הלימוד על פי מערכת השעות או הבגדים שילבש מחר.

9. שעות שינה - זה לא סוד שהילדים ישנים הרבה יותר מאתנו, המבוגרים. אבל זה לא נובע בדרך-כלל מעצלות יתירה. כחלק מתפתחותם הם זקוקים ליותר שעות שינה, וילד בגיל שבו הוא הולך לבית ספר זקוק ל9-10 שעות שינה ביום. שעת כיבוי האורות יכולה להיות קבועה בהסכמת הילד, והקפידו על כך שהוא יישן את מכסת השעות הרצויה. זכרו: הילד זקוק לשינה בשביל להתרכז ולהצליח בלימודים.

חשוב לתת לילד לישון כמו שצריך. אילוסטרציה. צילום: שאטרסטוק

10. חברתיות וליווי - בסוף בסוף, השינוי המשמעותי שהילד עובר הוא שינוי המסגרת אותה הוא הכיר היטב. כל מקום חדש יכול לכלול קשיים ולעתים לוקח זמן להסתגל. עודדו אותו להשתלב בחברת ילדים אחרים, והיו שם למענו במצבים של כלשון ואכזבה, ויהיו כאלה. חרדה היא רגש טבעי שיכול להגיע בשינוי מסגרת לימודים, הכירו את צרכי הילד ולוו אותו לאורך כל הדרך.

>> למעבר לסדנה להכנה לכיתה א' לחץ כאן

הילדים שלנו גדלים ומתפתחים, וחשוב להכיר את מה שמתחולל אצלם בכל שינוי מסגרת. כדאי להגיע להדרכה מקצועית ולהתכונן לקראת כניסת הילד לכיתה א'.

במאוחדת, ישנה תכנית מיוחדת עבור הדרכה ועזרה מקצועית - "ביקור בריא". מטרת התכנית לעקוב אחר התפתחות הילד בכל התחומים: חברתית, מוטורית, תזונה, גדילה ועוד. ההתפתחות התקינה של ילדינו משתנה מיום ליום, ולכן חשוב לעקוב ולשים לב. בשירות "ביקור בריא" של מאוחדת, תוכלו לקבל מענה לכל השאלות על ההתפתחות התקינה, עם מיטב המומחים בארץ.

הכתבה נעשתה בשיתוף מאוחדת. החומר בכתבה מבוסס על מידע שערכה יעל עמית, פסיכולוגית התפתחותית, מאוחדת

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר