בעקבות חשיפת "כיכר השבת"

האישה הגרושה: "תניחו לי ותנו לי לחיות חיים נורמליים"

בעקבות חשיפת "כיכר השבת" על ביטולו הצפוי של הגט מצפת, בבית הדין הגדול, האישה הגרושה, מדברת ומתחננת שיניחו לה: "מחזירים אותי אחורה לשנים שבהן סבלתי" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמת אין קשר לכתבה (צילום: שאטרסטוק)

בעקבות חשיפת "כיכר השבת" על ביטולו הצפוי של הגט מצפת בבית הדין הגדול, ח', האישה, מדברת הבוקר (שני) לראשונה ופונה לראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שירחם עליה.

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", הראשון לציון ונשיא בית הדין רבני הגאון רבי יצחק יוסף החליט לכנס דיון חריג - ראשון מסוגו - בו ישתתפו כלל חברי בית הדין הגדול לדון בפרשת הגט מצפת (זיכוי גט), גט שהעניק הרב אוריאל לביא לאישה - שבעלה חי ושוכב צמח בבית החולים, כאשר בדיון צפויים הדיינים לבטל את הגט.

בשיחה ל"ידיעות אחרונות" אומרת האישה שגורשה - בניגוד לדעת תורה של רוב ככל פוסקי הדור: "אם הרב יצחק יוסף רוצה לבטל את הגט, מי לוקח את האחריות שאני אשת איש? אני? ממש לא. בורא עולם ישפוט אותם ולא אותי".

"מחזירים אותי אחורה לשנים שבהן סבלתי כאישה עגונה", היא אומרת. "גורמים לי לעוול, שאין מספיק מילים כדי לתאר אותו. מחזירים אותי למקום שהייתי כלואה. מי נותן את הדין על הסבל שנגרם לי עכשיו כתוצאה מהרצון של הרב יצחק יוסף לבטל את הגט? ממש משחקים בחיי אדם.

"בורא עולם נתן לי את החיים. מי הם שייקחו אותם ממני? אני גרושה. המשכתי בחיי. בניתי חיים חדשים לי ולבת היקרה שלי. טוב לי ואני מאושרת בחיים שלי היום. תניחו לי ותנו לי לחיות חיים נורמליים. אני רוצה לחיות את חיי בדרך שבה בחרתי. אל תכפו עלי חיים שאני לא רוצה".

בתוך כך, יו"ר "מבוי סתום" בתיה כהנא-דרור, תגיש הבוקר עתירה לבג"ץ בבקשה להוציא צו מניעה לכינוס המתוכנן של דייני בית הדין הגדול: "אנחנו מאוד מקווים שבג"ץ יעצור את הטירוף הזה ולא יאפשר לבית הדין לפרוק מעליו כל עול חוקתי" אמרה בתיה ל'ידיעות'.

ח', מוסיפה ואומרת כי "הרב עובדיה יוסף, עליו השלום, ביקש מבנו בטקס ההשבעה שיניח על שולחנו בראש ובראשונה את עניין העגונות. באיזה זכות הוא רוצה לבטל גט שניתן כבר לפני כשנתיים וחצי? הוא מערער על הבורא ועל זכותו של אביו הצדיק שעומד איתי מאז שהתחלתי את הליך הגירושים ועד קבלת הגט. יש יד אחת שמכוונת את העולם הזה, וזה בורא עולם, אז על מי הוא מערער ורוצה לבטל גט שניתן? על בורא עולם?

"אני מאחלת לרב יצחק יוסף שהשם ייתן לו בינה וחוכמה כמו שהייתה לאביו. שימשיך באמת את דרכו של אביו. מתפללת לצדיק הרב עובדיה ומדליקה לו בכל יום נר. מתפללת שיבוא לבנו בחלום ויעיר אותו מהדרך הלא נכונה שהוא הולך בה, וגורם לסבל של המון נשים, ובמיוחד לסבל שלי, שהוא בכלל רוצה לדון בגט שניתן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר