סקר חדש

את מי הישראלים אוהבים? ואלו שלא...

סקר שנערך בקרב 502 גולשים יהודים מלמד כי צה"ל, מד"א וזק"א מובילים את מדד האהדה בישראל במקומות האחרונים בתחתית הרשימה - ערבים, שמאלנים ועובדים זרים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
האהוב ביותר - צה"ל (צילום: אליבר פיטוסי)

כמה לא מפתיע: ישראלים אוהבים מאוד את צה"ל ומד"א, לא אוהבים את מי שצריך לשלם לו כמו הביטוח הלאומי, חברות הסלולר, הבנקים והמפלגות. בין המגזרים, חילונים ועולים חדשים מובילים במדד האהדה, כאשר שמאלנים, ערבים ועובדים זרים נמצאים בתחתית הדירוג. שד עדתי? האשכנזים מקדימים את המזרחיים בארבע עשיריות הנקודה — 60.7 מול 60.3.

נתונים אלה ואחרים מופיעים בסקר מיוחד שנערך לקראת כנס שדרות לחברה, שייערך השבוע במכללת ספיר. הסקר נערך על ידי מכון רותם בניהולו של ד"ר אריה רותם בקרב 502 גולשים יהודים מגיל 18 ומעלה. הנדגמים דירגו את מידת אהדתם לגופים, למגזרים ולבעלי התפקידים שהוצגו בפניהם מ־1 עד 5.

מהסקר שהתפרסם ב'ידיעות אחרונות' עולה שהמגמה של השנים האחרונות נשמרת בצמרת, כשהגופים האהודים ביותר על הישראלים הם צה"ל, מד"א וזק"א. בין בעלי התפקידים האהובים ביותר נמצאים רופאים, אנשי צבא ומורים, והכי פחות אהודים באופן די מובן הם הפוליטיקאים ועורכי הדין.

המגזרים האהובים ביותר לפי הסקר הם חילונים ועולים חדשים והפחות אהודים הם ערבים, שמאלנים ועובדים זרים כשהחרדים רק מקום אחד מעליהם. בפילוח לאוכלוסיות נראה דווקא החרדים והדתיים מגלים אהדה רבה למפלגות, לפוליטיקאים, אך גם לרבנים, לתלמידי ישיבה ולאנשים צעירים שלא משרתים בצה"ל. החילונים מגלים אהדה למבקר המדינה, לבג"ץ, לבתי־המשפט, לתקשורת, לשמאלנים ולערבים. ובדירוג של קבוצות נוספות באוכלוסייה, הגיעו למקום האחרון אנשים שלא משרתים בצבא, עם ציון של 6.7 בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר