נקמה או גדלות נפש?

בכירים בקרבת טראמפ: "מינוי רומני - בגידה"

הנשיא הנבחר אמר כי ברצונו למנות את יריבו המר ביותר, המושל רומני, לתפקיד מזכיר המדינה. אנשיו מתנגדים קשות להצעה ומעלים ספקות בנוגע לכוונתו של טראמפ (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שמו של יריבו המר של טראמפ, מיט רומני עלה לפני כמה ימים כמועמד לתפקיד מזכיר המדינה, אך נראה כי רבים בסביבתו של הנשיא הנבחר לא אוהבים את הרעיון כלל וכלל.

היועצת הבכירה של דונלד טראמפ ומי שניהלה את הקמפיין שלו, קליאן קונוויי, הזהירה שתומכיו של נשיא ארצות הברית הנבחר ירגישו "נבגדים" אם הוא ימנה את מיט רומני, מושל מסצ'וסטס לשעבר, לתפקיד. מדובר במשרה הבכירה ביותר בממשל האמריקני אחרי הנשיא, ורומני, שהפסיד בבחירות לנשיאות ב-2012, נחשב למבקר חריף של טראמפ במהלך קמפיין הבחירות האחרון.

טראמפ ורומני נפגשו לא מזמן באחוזתו של הנשיא הרפובליקני הנבחר בעיר בדמינסטר, ניו ג'רזי, ודנו באפשרות שרומני יתמנה למזכיר המדינה הבא. בארה"ב כבר עלו השערות לפיהן הצגת רומני כמועמד אפשרי לתפקיד מזכיר המדינה היא מהלך שאושר על ידי טראמפ ונועד מראש כדי להשפיל אותו בשל הביקורת שמתח עליו כשאמר בין היתר שהוא "זיוף" ושהבטחות הבחירות שלו "חסרות ערך".

קונוויי, שחברה בצוות המעבר של טראמפ, אמרה שההתנגדות שלה למינוי של רומני משקפת דברים שהיא שמעה ממצביעים של טראמפ. "אנשים חשים נבגדים מהמחשבה שהמושל רומני, שבחר בדרך של הטלת ספק באופי ובאינטלקט וביושרה של דונלד טראמפ, כעת הנשיא הנבחר שלנו, יקבל את המשרה הכי משמעותית מכל משרות הקבינט", אמרה קונוויי במסגרת שורה של ראיונות שהעניקה לתקשורת האמריקנית.

רבים העריכו כי טראמפ כן ימנה את רומני לתפקיד כיוון שהוא נחשב לפופולרי במפלגה הרפובליקנית ובכך יאותת טראמפ למפלגה על פיוס פנימי. בנוסף העובדה שהוא יתגבר על המשקעים האישיים למען טובת המדינה טובה אף היא לתדמית של טראמפ שנחשב לאיש דורסני.

על אף שרומני נחשב לדמות אהובה מאוד בממסד הרפובליקני וכן בקרב מומחים לביטחון לאומי, טוענת קונוויי כי סיבה זו איננה מספיקה בשביל למנות אותו למזכיר המדינה. "אני לחלוטין בעד אחדות מפלגתית, אבל אני לא בטוחה שאנחנו צריכים לשלם עליה עם העמדה של מזכיר המדינה", אמרה.

יצוין, כי בין רומני וישראל יחסים טובים מאד והמועמד לשעבר אף השתמש בסרטונים של בנימין נתניהו ששיבח אותו במהלך הקמפיין דבר שאף סייע להמשך העכרת היחסים בין נתניהו לממשל אובמה.

מועמדים נוספים אפשריים לתפקיד הוא ראש העיר של ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני שנחשב לאחד מתומכיו הגדולים של טראמפ. בצוות המעבר של טראמפ אמרו כי ישנם מועמדים נוספים דוגמת הסנאטור בוב קורקר מטנסי אוג'ון בולטון, לשעבר שגריר ארה"ב באו"ם. מועמדים נוספים הם קצין המארינס לשעבר, גנרל ג'ון קלי, שנפגש עם טראמפ בשבוע שעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר