לאחר ההבהרה

בג"ץ מברך את הרב אייל קרים: "הצלחה רבה במילוי תפקידו"

לאחר שהבהיר כי לא אמר את שיוחס לו, שופטי בית המשפט העליון הודיעו כי העתירה נגד הרב אייל קרים נמחקה ומברכים אותו בהצלחה במילוי תפקידו כרב הצבאי הראשי (חדשות)

(צילום: Lior Mizrahi/Flash90)

לאחר התצהיר שהגיש לבית המשפט העליון בו הבהיר כי מעולם לא אמר את הדברים שיוחסו, ולאחר משיכת העתירה של מרצ נגד מינוי, שופטי בג"ץ הודיעו היום (שני) כי העתירה נמחקה ומברכים את הרב אייל קרים בהצלחה במילוי תפקידו כרב הצבאי הראשי.

"סיכומו של דבר - העתירה נמחקת. צו הביניים מבוטל אף הוא", כותבים שלושת שופטי בג"ץ, הנשיאה מרים נאור והשופטים סלים ג'ובראן וניל הנדל. "לא נותר לנו אלא לאחל לאל"מ הרב אייל קרים הצלחה רבה במילוי תפקידו החשוב, לתפארת צה"ל ולתפארת מדינת ישראל".

כזכור, בשבוע שעבר הגיש הרב קרים תצהיר לבית המשפט העליון בו התייחס לטענות נגדו והבהיר כי מעולם לא כתב, אמר או חשב את הדברים המיוחסים לו. הרב קרים כותב בתגובתו לבג"ץ כי טעה כשלעתים לא ניסח את דבריו באופן מדויק והיו מי שנפגעו מהם.

ההצהרה הגיעה לאחר שבית המשפט העליון קבע כי מינויו של הרב אייל קרים לתפקיד הרבצ"ר יוקפא עד שיבהיר את הדברים המיוחסים לו. בעקובת כך, בצה"ל דחו את טקס כניסתו של הרב הראשי לתפקידו.

בעקובת ההצרה, הודיעו בסיעת מרצ, שעתרו נגד מינויו, כי הם מושכים את העתירה. "מברכות על הדברים הברורים שנכתבו ועל המסר הערכי החשוב לכלל חיילי וחיילות צה"ל", כתבו העותרות וציינו כי העתירה השיגה את מטרתה.

בהחלטתה כתבה הנשיאה נאור כי "אף אנו סבורים כי אין עוד מקום להמשך הדיון בעתירה זו לאור האמור בתצהירו המפורט של המשיב. חבל שדבריו הברורים של המשיב בתצהירו לא קיבלו את ביטויים קודם לכן, בין במסמכים השונים שצורפו לכתב התשובה, בין בדרך של תיאור השיחה שהתקיימה בין הרמטכ"ל לבין המשיב, ובין באמצעות תצהיר מפורט שהיה מוגש טרם הוצאת הצו-על-תנאי.

"ואולם מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. דבריו הברורים של המשיב בתצהיר שהוגש לאחר הוצאת הצו-על-תנאי עולים בקנה אחד עם ערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

בעקבות החלטת בג"ץ, הודיעו בצה"ל כי טקס החלפת הרב הראשי לצה"ל יתקיים ביום חמישי א' כסלו בשעה 17:30 באולם הכנסים במחנה רבין (קריה).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר