ולדימיר פוטין מאגף את המזרח התיכון; והפעם: לוב

העולם משתאה מול התקדמות הצבא הרוסי בסוריה ועתה נדמה כי פוטין הולך להשלים את ההשתלטות על המזרח התיכון ועכשיו המדינה הצפון אפריקנית - לוב. ויש גם תמורה (חדשות , בעולם)

משה פריגן | כיכר השבת |
קדאפי. פוטין יחזק את שאריות הצבא שלו (צילום: shutterstock)

בשלוש השנים האחרונות, נכנס ארגון "המדינה האיסלמית" (לשעבר דאעש) לתוך הכאוס הלובי שנוצר אחרי עידן קדאפי. הארגון כבש עיר אחרי עיר באזור הים וביצע הוצאות להורג גרנדיוזיות שהעלו אותו על מפת הטרור העולמית כעושה הצרות החדש באפריקה. רק לאחרונה, כבש הארגון את העיר בן ג'וואד הסמוכה לעיר סירט בה נולד קדאפי ושנפלה לידיו זה מכבר.

אנשי דאעש בלוב (צילום: מתוך סרטון דאעש)

מאז נפילתו של קדאפי, שולט ב"צבא" לוב הפילדמרשל חאליפה אפטר, צבא לוב בשנים האחרונות כולל שאריות מצבאו של קדאפי ומה שנשאר ממנו לאחר הביזה. בנוסף, זרוע האוויר של הצבא הלובי נמצאת ב"מיקור חוץ" על ידי צבא מצרים וצבא איחוד האמירויות שבאים לעזור כשהם יכולים.

אמש (ראשון), בפעם השנייה בשנה האחרונה, הגיע הפילדמרשל אפטר לרוסיה, שם הוא נפגש עם שר ההגנה הרוסי סרגיי שוייגו ועם היועץ לביטחון לאומי הרוסי ניקולאי פטרושב. על פי המסתמן, רוסיה תחמש מחדש את הצבא הלובי במטוסי ומסוקי קרב, טילים מסוגים שונים, שריון ותותחנים לצד תחמושת וייעוץ צבאי. כמו כן, נושאת המטוסים הרוסית אדמירל קוז'נצוב תעגון במרכז הים התיכון ותהיה ראש חץ במלחמה בדאעש בסוריה ובלוב בו זמנית.

(צילום: shutterstock)

התמורה עבור הרוסים פשוטה מאוד. הם מבקשים להעתיק את המודל הסורי בנמל טרטוס לנמל בנגזי ואו לנמלים אחרים לצד קבלת שדות תעופה בלוב. שליטה בשני נמלי ים בים התיכון הקרובים לתורכיה ולאיטליה תהפוך את רוסיה למעצמה ים תיכונית ולאיום עבור מדינות הים התיכון באירופה לצד שליטה על תעשיית הנפט הלובית שכיום לא ממצה את יכולותיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר