גורמי המקצוע מתריעים

גל השריפות: "ישראל לא ערוכה למלחמה"

מה יקרה במדינת ישראל בעת מלחמה, כשצה"ל יהיה עסוק בחזית ומדינות אחרות לא יואילו בטובן לשגר מסוקי תגבור למערך הכיבוי? דאגה עמוקה של גורמי המקצוע (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shuttersock)

נראה שגל השריפות מאחורינו, אך דווקא היום מתריעים גורמים במערך הכבאות, על אי מוכנותה של מדינת ישראל לטיפול בשעת חירום בשריפות: "אנחנו לא ערוכים לטיפול באירוע שריפה רחב באירוע מורכב במספר זירות. כשנהיה במצב של מלחמה וזמן חירום אמיתי", אומרים הגורמים, "לא יהיה סיוע של צה"ל כמו עכשיו, ומדינות לא ישלחו לכאן מטוסים כשישראל תחת טילים. אנחנו לא ערוכים לתת מענה לאירוע כזה באופן עצמאי".

דו"ח שחובר על ידי שלושה מומחים בטכניון לאחר השריפה בכרמל בשנת 2010, קבע שלוש דרגות של היערכות: גבוה, בינוני ומינימום. אלא שבישראל, למרבה הפלא, לא מגיעים אפילו לדרגת המינימום. החוקרים דיברו על צורך ב-6,000 כבאים ו-230 תחנות, ובמדינה יש רק 1,900 כבאים ו-120 תחנות.

המופע של הסופרטנקר, השבוע (צילום: דוברות המשטרה)

בתוך כך, ויכוח בין הרשויות המקומיות לקק"ל וחוסר הסכמות בין כמה משרדי ממשלה, מונעת לעת עתה את יישום תקנות השמירה על אזורי חיץ בין מקומות מיושבים לבין אזורי חורש. ד"ר שי לוי, מומחה למניעת שריפות, אמר לחדשות 10 כי "המצב שקיים בחיפה קיים גם באזורים אחרים ואם לא נתעורר בזמן נראה שוב חזרה של הדברים. צריך לעשות חשיבה מחודשת איך לדלל נכון כי מצד אחד אנו רוצים לשמר את העצים ולכן העבודה צריכה לעשות בזהירות ועל ידי מומחים".

גם בזכרון יעקב והבתים נושקים לעצי האורן ואין הקפדה מינימלית על אזורי חיץ מחויבים. הבוקר החלו לכרות את העצים שעוטפים את הבתים. הכבאי דני אטיאס מציין בצער, כי "לפעמים תושבים מקללים וצועקים עליך שאתה רוצח עצים. שווה להוריד 100 עצים כדי להציל נפש אחת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר