86 ח"כים לא ויתרו

רבע מהח"כים ויתרו על תוספת שכר, בהם ח"כ חרדי בודד

86 חברי כנסת לא ויתרו על תוספת שוטפת לשכרם החודשי שמתעדכן עם זה הממוצע במשק, לגיטימי לחלוטין. אך 34 האחרים כן ויתרו עליה - בהם רק חבר כנסת חרדי אחד (פוליטי, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מליאת הכנסת. ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

רק רבע מכלל חברי הכנסת הנוכחית, הסכימו לוותר על ההעלאה בשכרם שהוצעה להם לאחרונה. מדובר בתוספת אוטומטית לשכרם, שצמוד לשכר הממוצע במשק. 86 ח"כים נתנו לתוספת הזו להצטרף לשכרם.

מבין ה-34 שכן ויתרו על התוספת, ניתן לציין את ח"כ משה גפני (יהדות התורה) יו"ר ועדת הכספים, כחבר הכנסת החרדי היחיד שהודיע על ויתור על הגידול המדובר בשכרו החודשי. עוד בח"כים: יאיר לפיד, קארין אלהרר, יעל גרמן, עליזה לביא, מיקי לוי, חיים ילין, יעקב פרי, יואל רזבוזוב, אלעזר שטרן ועפר שלח (יש עתיד), אלי אלאלוף, רועי פולקמן, טלי פלוסקוב, אלי כהן ויפעת שאשא-ביטון (כולנו), יצחק הרצוג, זוהיר בהלול, איל בן ראובן, חיליק בר, יוסי יונה, שלי יחימוביץ', איתן כבל, מירב מיכאלי, אראל מרגלית, איילת נחמיאס-ורבין, עמיר פרץ, מיקי רוזנטל, נחמן שי, יצחק שמולי ועומר בר לב (המחנה הציוני), יואב קיש, דוד ביטן ודוד אמסלם (הליכוד).

בתוך כך, מפירוט הוצאות הח"כים לשנת 2015 מתקציב 'הקשר עם הבוחר' שהתפרסמו אתמול, דרך פרויקט '100 ימים של שקיפות', עולה כי הח"כים הוותיקים הוציאו יותר מהח"כים החדשים, ויתכן שההסבר לכך שהיקף ההוצאות הכולל ירד נעוץ בתחלופה הגבוהה של חברי הכנסת הוותיקים בחדשים לאחר הבחירות.

עוד נתון המזדקר מניתוח ההוצאות, הוא שכמעט שליש מהן - הן מול חברות שתחזקו את עמודי הפייסבוק של הח"כים השונים. כמו כן נמצא, כי חברי הכנסת רכשו בשנת 2015 ציוד טכנולוגי רב, שחלקו הגדול נקנה מח"כים לשעבר שכבר לא היו זקוקים לו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר