חוק העדפה מתקנת לחרדים

גפני ל'כיכר': "אם החוק לא יעבור - הרבה דברים לא יעברו"

לאחר שנלחם בוועדת החוקה על חוק העדפה מתקנת לחרדים, מבהיר ח"כ משה גפני בראיון ל'כיכר השבת' כי החוק יעבור - אחרת הרבה דברים לא יעברו. ומדוע הם טוענים שאין אפליה? צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

יו"ר ועדת הכספים חבר-הכנסת משה גפני נלחם היום (שלישי) על החוק שלו - חוק העדפה מתקנת לחרדים - בוועדת החוקה, ולאחר שאיים במשבר קואליציוני, ההתנגדות התקפלה והחוק עבר בוועדה - למעט רוויזיה שתאלץ הצבעה חוזרת, כחלק מההבנה בין הצדדים.

בראיון ל"כיכר השבת", רגע לפני הפגישה עם שרת המשפטים איילת שקד על החוק, מבהיר ח"כ גפני כי אם החוק הזה לא יעבור, הרבה דברים אחרים לא יעברו.

- חוק העדפה מתקנת יעבור?

ח"כ משה גפני: "עבר".

- אבל יש רוויזיה, יש התנגדות של שרת המשפטים

גפני: "אין התנגודת של שרת המשפטים, אני דברתי איתה. יש רוויזיה, את מה שמשרד המשפטים דרש לא קבלתי - אף אחד מאיתנו לא מקבל את זה".

"זו תופעה מאוד מעניינת שצריך תמיד לקחת אותה בחשבון גם כשיש לך הישגים", אומר גפני, "כאשר היה העדפה מתקנת לערבים, לדרוזים, לצ'רקסים, לנשים, לאנשים עם מוגבלות, לאתיופים - עבר, היה דיון ועבר. רק על החרדים מתנהל פה דיון כבר כמה שנים, והעניין הזה לא מסתיים. מתייצבים בשרשרת של אנשים, יועצים ויועצות משפטיים ומשפטיות בוועדה, עם התנגודת לנושא של החרדים, בשום אופן שלא יהיה".

- אמרת שמדובר באנטישמיות נגד החרדים...

גפני: "חד וחלק, לא עומד לדיון בכלל. אני נמצא פה, אני מכיר את כל מה שנעשה, כולם זכאים לקבל העדפה מתקנת כשיש בעיה. אין העדפה מתקנת - לטענתם - מכיון שאין אפליה, פשוט לא להאמין, כאילו אנחנו נמצאים בסין.

"כאן במדינה יש אפליה כלפי הציבור החרדי, יש לזה הרבה סיבות, יש גם מאבק שהוא מלחמת תרבות, צריך לקחת את זה בחשבון שהם נגדנו".

גפני בדרך לפגישה עם השרה שקד

גפני מבהיר בנחרצות כי לא יתפשר: "החוק הזה יעבור בעזרת השם ככתבו וכלשונו - אם הוא לא יעבור הרבה דברים אחרים לא יעברו. אם לא היה עובר היום בוועדה, אנחנו מחר לא היינו נמצאים במליאת הכנסת, שיעבירו את החוקים שלהם לבד".

- זה נושא שעליו תעמוד הקואליציה?

גפני: "לא לא לא, הוא יעבור. אני לא עושה שום איומים ושום כלום, לא על זה תעמוד הקואליציה, לא זה הנושא המרכזי שעליו אנחנו משתתפים בקואליציה".

- מה תוקע את החוק שאתה צריך להיפגש עם שקד?

גפני: "לא, זה עבר".

- אבל יש רוויזיה ויש פגישה עם שקד שתכריע

גפני: "יש פגישה, הם רוצים לגבי הניסוחים, בסדר. על מיהו חרדי כבר אושר בוועדה".

גפני בדרך לפגישה עם השרה שקד
גפני בדרך לפגישה עם השרה שקד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר