הפגז הישראלי החדש שישנה את הלחימה • צפו

התעשייה הצבאית ייצרה פגז חדשני שיגדיל את שטח ההרס, יפעל בדיוק רב יותר וכבר משך את תשומת הלב של מדינות זרות שמתעניינות בפיתוח החדש • צפו בפגז (צבא וביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך ynet)

התעשייה הצבאית הציגה פגז חדש, ה"סופר נפיץ", מדובר בפגז ארטילרי רב עוצמה עם אפקט הרס של פי חמישה מהפגזים הרגילים שבשימוש כיום. כמו כן הוא כולל מנגנון מרעום קרבה מדויק שיפתח את ראש הקרב ממש מעל המטרה.

על פי הדיווח ב-ynet, הפגז עורר כבר סקרנות בינלאומית וכבר נרכש על די צבא זר ומעורר עניין גם בחיל התותחנים בצה"ל.

ה"סופר נפיץ" הוא פיתוח עצמאי ויוזמה פנימית של תע"ש, בניגוד לפיתוחי אמצעי לחימה אחרים שמגיעים מטעם צה"ל או לקוח זר. ההחלטה על הפיתוח התקבלה בעקבות המגמה בעולם לאסור על שימוש בפגזי מצרר.

הפגז החדש יכיל אלפי רסיסי טונגסטן "חכמים", אבל השינוי העיקרי נמצא בדרך הפגיעה של הפגז ביעד. עד היום הפגזים נפלו במעוף אלכסוני, ואילו ה"סופר נפיץ" ינחת על היעד בזווית של 90 מעלות, תוך שימוש במצנחון מייצב ועם מהירות שתפתיע את האויב.

בכך יגדל היקף הנזק של הפגז. לשם השוואה, היקף ההרס של פגז מצרר, שיוצא משימוש, מכסה שטח של כ-9,000 מ"ר, הפגז הרגיל מכסה שטח הרס של כ-1,250 מ"ר - ואילו הפגז החדש יכסה שטח של כ-6,000 מ"ר, כלומר חזק כמעט פי 5 מפגז רגיל אך מדויק יותר מפגז המצרר שנאסר בשימוש.

בדומה לפגזים הקודמים, ראש הקרב יכיל 23 קילוגרמים של חומר נפץ. גם קוטר הפגז יישאר דומה, 155 מ"מ, במטרה להתאימו לתותחים המתנייעים הקיימים ולא להצריך רכישת ציוד חדש.

דמיון נוסף לפגזים הרגילים הוא הטווח. גם הפגז החדש יהיה יעיל ליעדים במרחק של עשרות קילומטרים כמו מפקדות אויב, מתחמים גדולים, סוללות תותחים ועוד.

כעת פועלים בתעשייה הצבאית על פיתוח הדור הבא של פגזי ה"סופר נפיץ". בתע"ש הסבירו שכיום הפגז המדויק "קאליבר" האמריקני נחשב ליקר מידי - כ-90 אלף דולר לכל פגז - ולכן השלב הבא יהיה לפתח פגז זול יחסית בעל רכיבים שידייקו את הפגיעה זמן קצר לפני המגע עם המטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר