סלקום תובעת את שלה

טלטלה בשוק התקשורת: האם גולן טלקום תפורק?

החלטה דרמטית של סלקום: 'גולן', העושה שימוש בתשתיות שלה, חבה לה מאות מיליונים, והניסיון שכשל עד כה למכור את החברה ולהשיב חובות, הוביל את סלקום לבחור במסלול הפירוק (כלכלה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מיכאל גולן, הבעלים העיקרי של גולן טלקום. ארכיון (צילום: גולן טלקום)

חברת סלקום הגישה בקשה לפרק את חברת גולן טלקום והגישה נגדה בקשת פירוק. מה שהוביל להחלטתה זו של סלקום, הוא החוב של גולן טלקום אליה בסך 600 מיליון שקל. כידוע, גולן מתפקדת כבר תקופה ארוכה כמפעילה וירטואלית העושה שימוש בתשתיות של חברת סלקום, במקביל לכך שחובותיה הרבים הביאו אותה לפני יותר משנה להעמיד את עצמה למכירה.

סלקום תכננה לגבות את חובה דרך הרוכש המבוקש, העתידי, של גולן טלקום, אך מאחר והניסיון למצוא רוכש לא עלה יפה עד כה, נבחר המסלול של פירוק כזה המועדף על חברת סלקום. מי שמחזיק ב-20 אחוז ממניות 'גולן', פטריק פריינטה, הגיע לישראל בשבוע שעבר, לפי דיווח ב'גלובס', על מנת לנהל את המשא ומתן למכירת החברה ולעקוף במידה מסוימת את הבעלים העיקרי מיכאל גולן, וההתפחות האחרונה מצד סלקום מורה כי הצעד הזה לא שינה בהרבה את תמונת המצב העגומה.

עד לפני זמן מה עוד היו בטוחים בשוק התקשורת, כי קבוצת 'אלקו' בשיתוף מנכ"ל פלאפון לשעבר גיל שרון, וקבוצת חזי בצלאל בשיתוף קרן סקיי - הן שמובילות במו"מ הבלתי נגמר לרכישתה של החברה הזולה אך עמוסת החובות. כעת נראה שהודעתה המפתיעה האחרונה של סלקום עשויה לטרוף את הקלפים.

ככל הנראה מעריכים בסלקום, שבמקרה של פירוק, יתכן והחברה תוכל לקבל חלק נכבד ממנויי גולן שכבר יושבים על הרשת שלה, מאחר ובמקרה שכזה עשויים הלקוחות לנטוש בהמוניהם את גולן. אבל טמון פה גם סיכון מבחינת סלקום: מינוי מפרק או נאמן יביא למכירת החברה במחיר מוזל ללא פרופורציה, ויפחת משמעותית הסיכוי של סלקום שישולם החוב בסך 600 מיליון שקל שגולן חבה לה.

הדיון במעמד הצדדים נקבע ליום שני הקרוב, 5.12.16 בשעה 12:00, בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר