צפו בווידאו

הרחפן תיעד: כך פונה מחנה צה"ל ההיסטורי

מאז קום המדינה פעלו במתחם, שהוקם בתקופת שלטון המנדט הבריטי, בסיסי ההדרכה המרכזיים של צה"ל. לאחרונה, עשרות שנים לאחר שהוקם, הוא פונה לטובת מיזם נדל"ן ענקי. צפו (צבא)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
פינוי היסטורי (צילום: משרד הביטחון)

הושלם פינויו ההיסטורי של מתחם הבה"דים (מתחם 4) במחנה צריפין. עשרות שנים לאחר שהוקם, העביר משרד הביטחון לידי רשות מקרקעי ישראל 413 דונם משטח המחנה המיתולוגי. שכונה חדשה שתכלול כ-4,000 יחידות דיור, באחד מאזורי הביקוש המרכזיים של ראשון לציון, צפויה לקום על המתחם שפונה תחל בחודשים הקרובים.

זהו מתחם ראשון מתוך שישה שצה"ל ומשרד הביטחון אמורים לפנות עד להשלמת פינוי צריפין בעוד שלוש שנים. מאז קום המדינה פעלו במתחם שהוקם בתקופת שלטון המנדט הבריטי בסיסי ההדרכה המרכזיים של צה"ל.

ראש אט"ל, אלוף אהרון חליווה אומר, כי "צה"ל ימשיך בפינוי והעתקת בסיסים ממרכז הארץ לנגב ולצפון הארץ, לחיזוק אזורים אלו ולטובת בניית שכונות חדשות במרכז הארץ. פינוי הבסיסים והעלייה דרומה מהווים את יישום חזון דוד בן גוריון, ויאפשרו למידה מתקדמת לצד חיבור קשרי צבא קהילה".

ארז כהן, ראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון מוסיף, כי "פינוי בסיסי ההדרכה הגדולים של צה"ל והעתקתם לקריית ההדרכה בנגב, הוא אחד המבצעים הלוגיסטיים הגדולים והמורכבים שניהלה מערכת הביטחון מאז ומעולם. הפינוי כלל, בין השאר, הריסה והעתקה של מאות מבנים, פינוי עשרות אלפי מ"ר בנויים, קילומטרים של תשתיות (כבישים, מים, חשמל) ופעילות שימור נרחבות של מבנים בעלי ערך היסטורי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר