הצנזורה החסידית

המבקר של עיתון "המבשר" פסק: הכינוי החרדי של טוויטר - "רישומים ציבוריים"

בעיתון "המבשר" ביקשו להתייחס לציוצו של נשיא ארה"ב בטוויטר בקשר להסכם המדיני עם קובה, אולם מכיוון שלא יכלו לציין כי טראמפ אמר את הדברים בטוויטר, הם החליטו להגדיר את הרשת: "רישומים ציבוריים" (ברנז'ה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
טוויטר. ארכיון (צילום: shutterstock)

אחד המאפיינים הבולטים של העיתונות הממסדית בציבור החרדי הוא ההקפדה על שפה נקייה, במיוחד בתוכן ובפרסומות. לעתים, אף מופעלת צנזורה קשוחה ביותר כלפי פרסומים שונים.

העיתונים המפלגתיים הנחשבים לשופרם של גדולי ישראל נזהרים מלנקוט אפילו במילים המייצגות מכשור אלקטרוני או תופעות טכנולוגיות כגון אינטרנט, פייסבוק ורשתות חברתיות. העובדה שהעולם במאה ה-21 הולך ומתקדם, מצריכה את העורכים למצוא דרכים יצירתיות בכדי לעקוף את עולם המושגים העכשווי והמעודכן.

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ מרבה ליצור קשר עם קהל הבוחרים ועם תושבי המדינה דרך רשת הטוויטר. טראמפ בוחר להתבטא ברשת החברתית בחופשיות תוך שהוא יוצר קשר בלתי אמצעי עם הגולשים מעל לראשם של כלי התקשורת.

"רישומים ציבוריים", מתוך המבשר (סריקה)

בעיתון "המבשר" ביקשו להתייחס לציוצו של נשיא ארה"ב בקשר להסכם המדיני עם קובה, אולם מכיוון שלא יכלו לציין כי טראמפ אמר את הדברים בטוויטר, הם הגדירו את הרשת "הרישומים הציבוריים".

בידיעה נכתב: "נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ איים אתמול לבטל את הסכם הפיוס שחתם הנשיא היוצא ברק אובמה מול ממשלת קובה. בהודעה שפרסם ברישומים הציבוריים שלו כתב: אם קובה אינה מעוניינת לחתום על עיסקה טובה יותר עבור העם הקובני, הקובנים הגולים בארה"ב ועבור ארה"ב באופן כללי..."

הידיעה העלתה הבוקר גיחוך בקרב רבים מהקוראים, כאשר חלקם אמרו בציניות כי לפחות מזל שקלינטון לא נבחרה, או אז הבעיה היתה גדולה עוד יותר, בשל הצורך לצנזר גם את תמונתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר