דרעי הכריע: תעודת זהות ביומטרית - לכל תושבי ישראל

שר הפנים דרעי הכריע כי יונפק תיעוד ביומטרי חכם לכולם. המאגר יכלול תמונת פנים ושתי טביעות אצבע. כל תושב יוכל להחליט האם טביעות האצבע לא יישמרו במאגר (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
תעודת הזהות החכמה (צילום: מרשם האוכלוסין)

שר הפנים אריה דרעי הכריע כי יונפק תיעוד ביומטרי חכם לכלל תושבי מדינת ישראל, זאת לאחר שבחן את ממצאי תקופת המבחן.

המאגר יכלול תמונת פנים ושתי טביעות אצבע. עם זאת תינתן לכל תושב האפשרות להחליט כי תמונות טביעות האצבע לא יישמרו במאגר.

במשרד הפנים מסבירים כי "תקופת מבחן החלה ביום 30.6.13 ונועדה לבחון בין השאר את נחיצות קיומו של המאגר הביומטרי ואת המידע שיש לשמור בו. לאחר מכן הונחו בפני דרעי דיווחי הרשות לניהול המאגר הביומטרי ורשות האוכלוסין, המלצת הוועדה המייעצת והממונה על היישומים הביומטריים במשרד ראש הממשלה וגורמי מקצוע נוספים המעורבים בפרויקט. לאחר כל זאת, הכריע שר הפנים דרעי כי קיים צורך וחיוניות בקיומו של מאגר נתונים ביומטריים".

עוד אומרים במשרד כי "דרעי מצא כי קיומו של המאגר נחוץ על מנת לתת את המענה הנדרש שבגינו נחקק החוק למניעת התחזות וגניבת זהות של תושבי המדינה ולספק לתיעוד החכם את רמת המהימנות הנדרשת. כמו כן השתכנע השר דרעי, כי ננקטו כל האמצעים הדרושים לשם הגנה על פרטיות התושבים, אבטחת המידע במאגר ומניעת ניצולו לרעה. זאת, בין היתר, תוך קבלת אישור של כל הגורמים הנדרשים והמוסמכים שנקבעו לעניין זה בחוק".

במקביל, החליט שר הפנים כי ניתן ונכון יהיה לבצע שינויים מסוימים בהסדר הקיים ובהיקף הנתונים שישמרו במאגר, כך שלכל תושבי ישראל תינתן האפשרות להחליט בדבר סוג הנתונים הביומטריים אשר יכללו במאגר.

תושב אשר יבחר כי טביעות האצבע שלו לא יישמרו במאגר, יקבל תיעוד אשר תוקפו יהיה עד חמש שנים וזאת בכדי שלא לפגוע ביכולת למנוע זיוף וגניבת זהות.

דרעי אמר היום: "אני משוכנע כי מתווה זה מהווה איזון מיטבי בין השמירה על הפרטיות ובין חובתה של המדינה להגן על תושביה מפני התחזות וגניבת זהות. זאת על מנת לספק לתושבי מדינת ישראל תיעוד אמין ומהימן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר