שיחה עם מנהיג הארגון הקיצוני

בכנס הפתח - אנשי ה'נטורי קרתא': "עשינו קידוש השם"

במוקטעה ברמאללה התכנסו ראשי הפתח - לקראת הבחירות ביום שישי, בנוכחות ראשי ארגון 'נטורי קרתא' הקיצוני. מנהיג הארגון ל'כיכר השבת': "זה קידוש השם, זה מנמיך את השנאה" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ראשי ה'נטורי קרתא' ברמאללה, אמש (צילום: STR, flash90)

לקראת הבחירות שייערכו בפתח ביום שישי הקרוב, התכנסו אמש (שלישי) ראשי ארגון הפתח במוקטעה ברמאללה. מי שבלטו בהשתתפותם במקום היו ראשי הארגון הקיצוני 'נטורי קרתא' שנטלו חלק ונפגשו עם צירי הפתח.

בשיחה עם "כיכר השבת" מסביר ישראל מאיר הירש, ממנהיגי הארגון הקיצוני, מדוע השתתף והאם אין מדובר בחילול השם. "בעיקר היה נאומים. ביום שישי יהיו בחירות לחברי ארגון הפתח ולכן הזמינו אותנו", הוא מספר. "אנחנו, צריך לציין, לא ממש חלק מהארגון אבל הגענו כחלק מהסולידריות עם העניין הפלסטיני".

הירש טוען כי "באופן עקרוני אנחנו לא נוטלים חלק בקונפליקט הזה. מקום המדינה אין יום בלי שפיכות דמים ואנחנו טוענים שצריך לסיים את מעגל הדמים הזה וזה אפשר רק דרך הסדר מדיני".

"יש שני חלקים", הוא מסביר, "אנחנו גם רוצים ששפיכות הדמים בין העמים תסתיים דרך הסדר כלשהוא ולא חשוב איזה. אבל אנחנו בנטורי קרתא באופן עקרוני נגד הפתרון של שתי מדינות לשני עמים זאת משום שאנחנו לא מכירים במדינה הציונית. אנחנו בעד פלסטין אחד, וזה מה שהם דורשים רת כל השטח שנכבש בשנת 48'".

הירש שב ומסביר מדוע השתתפו: "צריך להבין שאנחנו לא גוף פוליטי אלא אנשי דת ובאנו להזדהות באופן אידאולוגי".

האם זה לא חילול השם, שאלנו והירש משיב: "לא רק שזה לא חילול השם שהגענו לשם אלא להיפך זהו קידוש השם. זה מנמיך את השנאה נגד יהודים כי הם רואים שיש יהודים שתומכים בעמדות שלהם. נתנו לנו שם כבוד רב ואנחנו מקווים שזה ייסיע להוריד את האיבה והשנאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר