נתונים מטרידים

כל זקן רביעי בישראל - נפל קרבן להונאה

סקר חדש מראה כי כמעט רבע מהזקנים בישראל הודו כי נפלו קרבן להונאה ורובם אינם מכירים את הזכויות המוקנות להם בחוק כדי למנוע את ניצולם בידי חברות רודפות בצע (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

סקר מטריד במיוחד שערך מכון גיאוקרטוגרפיה על פי ההזמנה של המכללה האקדמית לישראל מעלה כי 23% מהאזרחים הוותיקים (נשים מעל גיל 62 וגברים מעל גיל 65) נפלו קורבן להונאה או תרמית. יצוין, כי רבים מתביישים להודות שנפלו בפח ומעדיפים שלא לדבר על כך.

נוסף על לכך, 40% מהאזרחים הוותיקים בישראל כלל אינם מודעים לזכויות שמעניק להם החוק. רק 15% מהנשאלים בקבוצת גיל זו אמרו כי הם מודעים לכל זכויותיהם כזקנים בישראל בכל הנוגע לחוק הגנת הצרכן.

רק ביולי האחרון העבירה הכנסת בקריאה שלישית את התיקון לחוק הגנת הצרכן לפיו צרכנים שהם קשישים מגיל 65 ומעלה, עולים חדשים או אנשים עם מוגבלות, זכות ביטול עסקאות היא לא רק ל-14 הימים הקבועים בחוק אלא לארבעה חודשים ממועד ביצוע העסקה. החוק עלה בשל מגפה שהתפשטה בשנים האחרונות בישראל של הטעיית צרכנים שיטתית מצד חברות מסחריות בטלפון וברשת, המכוונת בשיטות רמייה נלוזות נגד קשישים במטרה לגרוף מהם התחייבות לקניית מוצרים שלהם אינם זקוקים.

נקודה מעניינת שעולה מהסקר היא החדירה המרשימה יחסית של הטכנולוגיה לבני דור הגיל השלישי בישראל. כשני שלישים מהמבוגרים, 70%, משתמשים כבר במחשבים ובטלפונים חכמים. לכ־67% יש מחשב, 50% מתוכם משתמשים באפליקציות כמו ווייז וכ־24% משתמשים בטכנולוגיות מסייעות לצורכי קריאה, כתזכורת לנטילת תרופות וכדומה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר