מערכות לחימה מתקדמות

ספינה קרבית חדישה - לחיל הים הישראלי. צפו

כלל התשתיות, עבור מערכות הלחימה המתקדמות ביותר, הותקנו בספינת ה'דבורה' החדשה שהתקבלה השבוע בחיל הים. זהו חלק מתהליך חידוש כלי שיט לזירות השונות (צבא וביטחון)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
קבלת הספינה החדשנית (צילום: דובר צה"ל)

השבוע נכנסה לפעילות מבצעית ספינת 'דבורה' חדשה בבסיס חיפה של חיל הים. הטקס התקיים בראשות מפקד הבסיס תא״ל דוד (סער) סלמה ומפקד פלגה 914 סא״ל רונן מירקם, ובו הם קיבלו את הספינה שמספרה 824.

הגעת הדבורה, היא חלק מתהליך חידוש כלי שיט, שכולל הגעה של שלוש דבורות - שתי ספינות לזירה הצפונית וספינה אחת לזירה הדרומית (באשדוד) - והן מיוצרות בתעשייה הישראלית. כלל התשתיות, עבור מערכות הלחימה המתקדמות ביותר, הותקנו בדבורה החדשה.

בסיומם של הפלגות ואימונים אינטנסיביים בבסיסי חיל הים באשדוד ובחיפה, הוסמכה הדבורה לפעילות מבצעית מלאה. מפקד בסיס חיפה, תא״ל סלמה, אמר בטקס: ״מדובר בכלי מבצעי ומשופר המכיל את כל היכולות המבצעיות. המשיכו לשמור על הגבול הימי הצפוני של מדינת ישראל, עלו והצליחו״.

סרן דולב אילון, בן 23 מפרדסיה, הוא שקיבל את הפיקוד על הדבורה, לאחר שביצע שורה של תפקידים מבצעיים בחיל הים. רק ביום העצמאות האחרון הוא קיבל את אות הצטיינות מפקד החיל.

מצה''ל נמסר: ''דבורה 824 תהווה נדבך חשוב בפעילות הרציפה של פלגה 914 בהגנה על הגבול הימי הצפוני ובשמירה על הביטחון השוטף בזירה''.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר