פלסטיני חשוד בהצתת השריפה בהרי ירושלים

פלסטיני נעדר בחשד שהצית את השריפה באזור היישוב נטף בעקבותיה 25 אלף דונמים של חורש טבעי עלו באש. היום סיימו בשירותי הכבאות את חקירת השריפה וקבעו כי מדובר בהצתה (חדשות, בארץ)

השריפה בנטף (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

המשטרה עצרה היום (רביעי) פלשתיני תושב הכפר קטאנה בחשד שהצית את השרפה הגדולה שהשתוללה בשבוע שעבר באזור נטף שבהרי ירושלים. הוא חשוד בכך שיידה בקבוק תבערה שהביא לפריצת הדליקה שכילתה יותר מ-25 אלף דונמים של חורש טבעי.

היום הודיע שירותי הכיבוי וההצלה כי השריפה בנטף נגרמה בשל הצתה לאור ממצאים שהתגלו באזור. חוקרי הדליקות אתרו באזור השריפה שרידים של בקבוק תבערה שיודה מכיוון הכפר הפלשתיני קטאנה והוא זה שהביא להתפרצות האש.
בנוסף, גם תצפיות של רשות הטבע והגנים זיהו חשוד ביידוי בקבוקי תבערה מכיוון הכפר קטאנה.

בהודעת כבאות והצלה שפורסמה הבוקר נאמר כי מהמסקנות הראשוניות עולה כי השריפה החלה בסמוך לגדר של הכפר קטאנה. "כתוצאה ממשטר הרוחות העז והמתעתע והתפשטות האש בערוץ הוואדי - דבר שגורם לשינויי כיוון ו'דילוגים' של השריפה, האש התפשטה במהירות לכיוון כמה יישובים, ועיקר חזית האש התקדמה בעצמה לכיוון נטף".

בהודעת כבאות והצלה צוין המאבק שניהלו לוחמי האש בלהבות הענק באזור נטף: "לוחמי האש נאבקו בעצמה בשריפה, מנעו את הפגיעה בכל בתי היישוב, חילצו את התושבים ושמרו על ציר המילוט מהיישוב פתוח תוך כדי שהם מרחיקים ממנו כל העת את להבות הענק".

נציין כי אתמול עצרה המשטרה שני נערים בני 16 תושבי מזרח ירושלים שהציתו צמיגים באזור התעשייה בעטרות הצתה שהביאה לשריפה בשטח פתוח באזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר