לא מתנצל

ה'רמטכ"ל' של חסידות גור: "נהפוך את העיר ערד לחרדית"

"כל לילה נולד עוד ילד, בעזרת השם אנחנו נשתלט עוד יותר על העיר - עד שתהפוך לחרדית לגמרי" - כך אומר הרב צבי ביאליסטוצקי, מי שמכונה "הרמטכ"ל" של חסידות גור בראיון ל"כיכר השבת" (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
צבי ביאליסטוצקי (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

"כל לילה נולד עוד ילד, בעזרת השם אנחנו נשתלט עוד יותר על העיר - עד שתהפוך לחרדית לגמרי" - כך אומר היום הרב צבי ביאליסטוצקי, מי שמכונה בקרב חסידי גור "הרמטכ"ל" ופועל בחודשים האחרונים להבאת תושבים מקרב החסידות לעיר ערד.

את הדברים אומר ביאליסטוצקי לאחר שידור תחקיר של העיתונאי ישראל רוזנר ב"המקור" (ערוץ 10) שעסק בחסידות גורף ובין השאר גם בניסיון ה'השתלטות' שלה על העיר ערד והתמיכה שהם מקבלים לכך משר הבריאות יעקב ליצמן. במסגרת התחקיר, התראיין ראש העיר ערד ניסן בן חמו, שתקף את עסקני הציבור החסידי בעיר.

ראש עיריית ערד ניסן בן חמו (צילום: Talucho/Flash90)

בראיון עם "כיכר השבת" אומר ביאליסטוצקי, כי "למען האמת - הגבתי במסגרת השאלות שנשאלתי טלפונית בתחקיר, אולם לדעתי זה לא מספיק. הציגו סרטון בו אני נראה מתפרץ לבית הכנסת הגדול בעיר ומשתלט עליו כביכול".

ביאליסטוצקי לא מכחיש: "הדבר הינו אמת ויציב. בבית הכנסת הגדול בערד מתפללים חסידי גור למעלה מ-40 שנה ללא הפסקה. הרב של בית הכנסת היה אמנם הרב ליפסקר, חסיד חב"ד, אבל להם היה גם בית כנסת משלהם. כשבית הכנסת הגדול התמעט מיושביו, פנה הרב זצ"ל לעסקני חסידות גור וביקש מהם להביא אברכים להתפלל במקום".

"ביום מן הימים," הוא מספר, "סגרו חב"ד את בית הכנסת שלהם והגיעו להתפלל בבית הכנסת הגדול תוך ניסיון לסלק את חסידי גור", טוען ביאליסטוצקי. "אני ייצגתי משפטית את חסידי גור וזכינו במשפט. יום אחד נדהמתי לגלות שנעלו את בית הכנסת על מנעול ובריח ולכן התפרצתי לבית הכנסת. יש לנו זכות לעשות זאת ואני לא מתנצל על כך".

ערד, ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

"אני שמח שעשיתי זאת, כיום בית הכנסת מלא וגדוש במתפללים מכל החוגים והמגזרים" אומר ביאליסטוצקי ומוסיף כי "העירייה האנטישמית עדיין עושה הליכים משפטיים לפנות אותנו - אבל הקדוש ברוך הוא מצילנו מידם. אני, אגב, מזמין את חסידי חב"ד להתפלל בבית הכנסת ואני מוכן לתת להם אולם תפילה מיוחד לשם כך".

"בתחקיר גם נאמר שאנחנו מפרסמים שלטים על נכסי נדל"ן למכירה בערד במטרה להרגיז את הציבור", מוסיף ביאליסטוצקי, "גם את זה אני לא מסתיר ולא מתחבא - יש חופש ביטוי ומותר לי להפציץ את כל ערד בשלטים של מכירת נכסי נדל"ן. זה חלק מהמאבק וזה כלי לגיטימי".

ביאליסטוצקי בכפר חב"ד, ארכיון (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

"בתחקיר נאמר שאנחנו מונים רק 10 אחוז מקרב התושבים. זה לא נכון. יש לנו בגני הילדים 63 אחוזים ואנחנו מחזיקים בערד 1,200 דירות".

ביאליסטוצקי מוסיף לסיום: "אנחנו כבר משתלטים על העיר, יש לנו 17 בתי כנסת וכל לילה נולד עוד ילד. בעזרת השם אנחנו נשתלט עוד יותר על העיר עד שתהפוך לחרדית לגמרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר