סוחרי כפר סבא עתרו לבית משפט נגד קניון אושילנד הפתוח בשבת

סוחרי כפר סבא עתרו נגד קניון אושילנד בטענה שפתיחתו בשבת מהווה הפרה של חוקי העזר העירוניים וכופה עליהם לעבוד ביום המנוחה. סיעת מר"צ: "זו כפייה דתית" (חדשות)

קניון אושילנד (צילום: יחצ)

כחצי שנה אחרי שנפתח קניון אושילנד בכפר סבא, שרבות מחנויותיו פתוחות בשבת, עשרות בעלי עסקים הגישו השבוע עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בלוד בדרישה לחייב את העירייה לאכוף את חוק העזר העירוני ולכפות על הקניון לסגור את החנויות בשבת. בעלי החנויות טוענים כי פתיחת הקניון בשבת הביאה לפגיעה בפרנסתם ולחוסר שוויון עסקי ומדגישים כי לא מדובר בסוגיה דתית. כך דווח ב"הארץ".

העתירה הוגשה בשיתוף קואליציית שבת שוויון והתאחדות הסוחרים הכללית והעצמאים בישראל כנגד עיריית כפר סבא, ראש העיר יהודה בן חמו, חברת אושירה המנהלת את הקניון וכנגד מספר חנויות - רובן בקניון "אושילנד" וחלקן בקניון G בעיר.

המתחם, בבעלות איש העסקים סמי קצב, נפתח ביולי. זהו מרכז קניות גדול המשתרע על שטח של 34 אלף מ"ר באזור התעשייה עתיר ידע בדרום מזרח כפר סבא, בסמוך לכביש 6. יש בו שורה ארוכה של חנויות, מאפיות, שוק אוכל עם מסעדות ובתי קפה, וכן אטרקציות לילדים. "אתם מוזמנים להגיע גם בשישי-שבת, בין השעות 10:00בבוקר ל-23:00 בלילה ופשוט... לקנות חוויות!", כתוב על מודעות הפרסום של המתחם ברשתות החברתיות.

הסוחרים בכפר סבא אמרו ל'הארץ' כי מאז שפתחו את קניון אושילנד, מורגשת הפחתה בתנועת הקונים ברחוב. עוד לפני כן, הקניונים החדשים החלישו מאוד את מרכז העיר, והפתיחה של אושילנד רק העצימה את המצב הקשה ממילא.
דינה גונן, בעלת חנות מצעים ברחוב ויצמן בעיר, אמרה ל"הארץ": "ישנה ירידה של כ-30% בהיקף המכירות בחנותה מאז פתיחת הקניון החדש. "אנשים הולכים לקניון ולא אלינו. אין פה שיוון עסקי, זה בכלל לא קשור לדת. אנשים מעדיפים לקנות בשבת. לקוחות קבועים אומרים לי שהם מצטערים אבל כבר קנו. יותר נוח להם שם. הרחוב הזה שפעם היה ראשי הפך לשומם. ראש העיר מפר את החוק, ובגלל זה פנינו לבית המשפט".

רועי לחמנוביץ', מנכ"ל קואליציית שבת שוויון, אמר בתגובה לעתירה כי "המציאות בה בעלי רשתות ענק ומרכזי מסחר דורסים דריסה כפולה את חוק שעות עבודה ומנוחה ואת העובדים במסחר המבקשים בסך הכול לנוח ביום המנוחה היא מציאות מוטרפת. לא יעלה על הדעת שאותם גורמים ייסדו כאן קסטה חדשה של אנוסים שנאלצים לעבוד ביום המנוחה במסחר, צריך לשים סוף לג'ונגל הזה".

עילאי הרסגור-הנדין, יו"ר סיעת מרצ בעיר, אמר: "אני מצטער לראות את הניצול הציני של סוחרים על ידי הקואליציה לשבת ושוויון, שמטרתה היא כפייה דתית. הפגיעה בעסקים הקטנים נובעת בראש ובראשונה מהזנחת מרכז העיר ולא מהמסחר בשבת. במקום להפוך את כפר סבא לבני ברק, יש לסייע לעסקים הקטנים, מה שלצערי העירייה לא עושה".
מעיריית כפר סבא נמסר כי העירייה "פועלת בהתאם לתקנות חוק העזר העירוני המתירות לבתי עסק המסווגים כ'מקומות שעשועים ציבוריים' לפתוח את שעריהם בשבת".

מקניון אושילנד נמסר ל"הארץ" כי "המתחם דומה יותר למתחמי בילוי אחרים בארץ הפתוחים בשבת. העסקים חופשיים להחליט אם לפתוח או לא בשבת. אושילנד איננו קניון ואיננו מצוי בתוך העיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר