שטיין לא מתייאשת: דורשת ספירה חוזרת במישיגן

לא מתייאשת: מועמדת הירוקים דורשת ספירה חוזרת של הקולות במישיגן לטענתה היו זיופי בחירות, נראה שבמטה קלינטון התייאשו מניצחונה (חדשות, בעולם)

ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

נמשכת סערת ההצבעות בארצות הברית: מועמדת הירוקים בבחירות לנשיאות ארצות הברית, ג'יל שטיין לא מתייאשת והגישה בקשה לספירה חוזרת ידנית של הקולות במישיגן. לטענת מטה הבחירות של שטיין היו אי אלו סדרים בקלפיות במדינה ואפשר, כך לטענת הירוקים, שהתקני הסריקה הקוראים את ההצבעות נפרצו.

בקשה דומה לספירה חוזרת של הקלפיות הגישה מועמדת הירוקים גם במדינות ויסקונסין ופנסילבניה בהן ניצח הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ.

שטיין גייסה קרוב לעשרה מיליון דולר כדי לדרוש ספירה חוזרת מאחר ולטענתה לא ייתכן שבבחירות ב-2012 במדינות המדוברות הדמוקרטים ניצחו ואילו עתה השתנה פתאום המצב הפוליטי בהן והרפובליקנים ניצחו.

בהודעה קודמת שפרסמה נאמר "יש לחקור את החשדות לזיופים לפני שהבחירות לנשיאות ב-2016 יאושרו. מגיע לנו בחירות שנוכל לתת בהן את אמוננו", מסרה שטיין בהצהרה שפרסמה. לפי העיתון הבריטי "גרדיאן", הקמפיין המקוון שהשיקה שטיין בימים האחרונים הביא לה כמעט עשרה מיליון דולר - לעומת 2 מיליון הדולר הסכום שאותו הייתה צריכה כדי לדרוש ספירה חוזרת של הקולות במישיגן, פנסילבניה וויסקונסין.

גם במטה קלינטון פזלו לעבר ספירה נוספת של קולות בכמה מדינות ומקורבים למפסידה אמרו כי יש לתהות מדוע קלינטון קיבלה פחות קולות במחוזות שבהם הייתה הצבעה אלקטרונית, לעומת כאלה שבהם הייתה הצבעה ידנית והצבעה באמצעות סורקים אופטיים. כאמור, למרות הקריאות לעברה לדרוש ספירה חוזרת, במטה של מזכירת המדינה לשעבר לא מגלים לפי שעה עניין לדרוש זאת ונראה כי היא התייאשה מכך לחלוטין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר