השיחה האחרונה

התרסקות המטוס בקולומביה בשל מחסור בדלק

השניות האחרונות של המטוס שהתרסק בקולומביה וגרם ל-71 הרוגים פורסמו והטייס שקרא לעזרת מגדל הפיקוח אומר בהן כי נגמר לו הדלק, ככל הנראה בשל כשל במנוע (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מתוך טוויטר, וידאו מתוך Ynet)

תיעוד הרגעים האחרונים לפני התרסקות המטוס בקולומביה בו נהרגו 71 בני אדם חושף כי הטייס, מיקל קירורה, הודיע למגדל הפיקוח כי נגמר לו הדלק. בהקלטות שהגיעו לכלי התקשורת המקומיים נשמע הטייס מבקש אישור לנחות בעקבות "כשל חשמלי מוחלט" ומחסור בדלק.

אישה במגדל הפיקוח נשמעת בהקלטות נותנת לו הוראות בזמן שהמטוס מאבד מהירות וגובה כ-13 ק"מ משדה התעופה במדיין. במילותיו האחרונות אומר הטייס שהוא נמצא בגובה של 9,000 רגל (כ-2,740 מטרים).

ההקלטות שהגיעו לידי כלי התקשורת בקולומביה מאשרות את העדויות של הדיילת ששרדה את ההתרסקות, ושל טיס משנה שהיה במטוס סמוך ושמע את קריאותיו הנואשות של קירורה. השניים סיפרו שלמטוס נגמר הדלק כמה דקות לפני נחיתתו. "הדבר היחיד שהוא אמר לי זה 'נגמר לנו הדלק. המטוס נכבה'".

העדויות של השניים, והעובדה שלא היה פיצוץ בזמן ההתרסקות (דיווחים קודמים הצביעו על כך שהטייס בזבז דלק בכוונה כדי להימנע מפיצוץ), מצביעות על מקרה חריג של היעדר דלק כסיבת ההתרסקות.

על פי הדיווח בסוכנויות הידיעות, טיס המשנה חואן סבסטיאן אופגי היה גם הוא בקשר עם מגדל הפיקוח בשדה התעופה במדיין. בהקלטה שבה סיפר לאחר האירוע את הקורות אותו הוא מתאר איך שמע את קריאותיו הנואשות של הטיס שמבקש אישור נחיתה בגלל שנגמר לו הדלק. אופגי אמר כי לבסוף זעק קירורה לעזרה (Mayday) לפני שהמטוס החל במהירות לאבד גובה. אופגי סיפר כי קירורה אמר שה-GPS לא עובד ואז צרח – "תעזרו לנו, אנחנו מתרסקים".

"אני זוכר שאמרתי לעצמי 'תצליח, תצליח'", נזכר אופגי בהקלטה. "אז זה נגמר. הקול של האישה במגדל הפיקוח החל להיות שביר והיא נשמעה ממש רע. אנחנו במטוס התחלנו לבכות".

מומחי תעופה מסבירים כי היעדר דלק קורה כשדלק לא זורם למנועים והם מפסיקים לעבוד. מצב זה נגרם בכמה מקרים: דליפת דלק, קיפאון פנימי של מערכת הדלק, כשל במשאבות דלק או טעות אנוש.

כרגע הרשויות בקולומביה נמנעות מלקבוע רשמית את סיבת ההתרסקות שבה נהרגו 71 מ-77 נוסעי המטוס, כולל חברי קבוצת הכדורגל הברזילאית שפקואנסה. החקירה המלאה צפויה להימשך חודשים ובה ייבחן המידע משתי הקופסאות השחורות שנמצאו אתמול בשלמותן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר