צפו באייל וילנר והביג בנד

כשניגוני חנוכה פוגשים תזמורת ג'אז גדולה

מוזיקאי הג'אז הישראלי אייל וילנר מוציא לקראת חג החנוכה מיני אלבום עם 5 קטעים של שירי חנוכה בגרסאות ביג בנד ייחודיות שהוקלטו בבית הכנסת העתיק בניו יורק (סינגלים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

ג'אז, סווינג, ביג בנד של 16 נגנים ולוקשיין ייחודי במיוחד להקלטה בפרויקט חדש של מוזיקאי הג'אז היהודי המצליח, אייל וילנר.

האלבום החדש שהוציא, שנקרא "חנוכה", הוא אי.פי שמכיל חמישה קטעים, כולם עיבודים מקוריים של וילנר לשירי חנוכה מוכרים. בניגוד לשני האלבומים הקודמים של ההרכב שהוקלטו באולפן, פרויקט החנוכה הוקלט בלוקיישן מיוחד, בבית הכנסת העתיק ביותר בניו יורק (Synagogue at Eldridge Street) - מבנה יפהפה שהוקם במאה ה-19 על ידי מהגרים יהודים (ממוקם בשכונה שפעם הייתה חלק מהלואר איסט סייד היהודי והיום היא צ׳יינה טאון) ושוחזר לאחרונה. היום הוא משמש כמוזיאון ובית כנסת. קירות העץ העתיקים של הבניין יוצרים אקוסטיקה חמה שהוסיפה גוון מיוחד להקלטה.

וילנר ושישה-עשר הכלים של הביג בנד מנגנים יחד את מנגינת ״מעוז צור״ בשני גרסאות האחת בסגנון כורלי (מקהלתי). ההקלטה החיה של כל הכלים באקוסטיקה הייחודית של בית הכנסת פותחת את האלבום בהצהרה חגיגית ודרמטית. לעומת זאת, הקטע השני (Maoz Tzur) מאמץ שוב את המנגינה של ״מעוז צור״, אבל הפעם כדי לקחת אותה אל תקופת הסווינג של המאה הקודמת ולהפוך אותה לג׳אז שמח עם קריצות הומוריסטיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר