כך התפנתה ישיבת "משכן יעקב" בחיפה

שיחת מוסר, שירים וחיבוק של ראש הישיבה עם החיילים

בעיצומה של שריפת הענק בחיפה, הגיעו חיילי פיקוד העורף לפנות את תלמידי ישיבת "משכן יעקב", והתקבלו בחיבוק חם של ראש הישיבה, בשיחה ובשירה • ומדוע ראש הישיבה נשאר מאחור? (חרדים)

משה פריגן | כיכר השבת |
ראש הישיבה, התלמידים ומפקד הגדוד (צילום: דובר צה"ל)

חיפה, שכונת רוממה, יום חמישי בשבוע שעבר, מפקד גדוד שחר, סא"ל בני מאירי, עובר עם חייליו בגזרת שכונת רוממה - השכונה עליה הוא אחראי. הם עוברים בית בית ומוודאים כי התושבים פינו את ביתם. מדי פעם הם מוצאים קשיש או בעל חיים שננטש מאחור ומפנים את כולם.

רק לרחוב אחד האש ממאנת להגיע, שוב ושוב הרוח מסיטה את הלהבות - הרחוב בו נמצאת ישיבת משכן יעקב בראשות הגאון רבי דוד כץ. להבות האש הענקיות נראות מחלונות הישיבה ומטוסי הכיבוי חולפים ביעף מול עיני הבחורים ובבית המדרש אש להבה - הבחורים שוקדים על תלמודם כבכל יום.

פעילות כוחות פיקוד העורף בשריפה (צילום: דובר צה"ל)

אביו של ראש הישיבה מסיט את הווילונות ומרגיע את הבחורים - אין ממה לחשוש, כאשר נקבל הוראה להתפנות נתפנה אבל כעת אפילו ריח השריפה לא מגיע לישיבה.

"לעת ערב", מספר מפקד הגדוד, "הגעתי לישיבה והתקבלתי אני וחייליי בכבוד רב. ביקשנו מהם להתפנות וראש הישיבה השיב - 'השולחן ערוך שמצווה עלינו ללמוד תורה גם מצווה עלינו להפסיק ולשמוע למפקד צה"ל'".

ראש הישיבה אסף את תלמידיו ונתן שיחת מוסר בה נכחו אנשי הצבא ואמר להם כי "אל לנו לשאול בשל מי הסער והאש אלא נעשה תשובה ונקבל על עצמנו להגביר את אש התורה ובזכות זה ירחם השם על מבנה הישיבה ועל העיר חיפה".

כוחות פיקוד העורף מסייעים בכיבוי האש (צילום: דובר צה"ל)

עם סיום השיחה ותפילת ערבית, אספו התלמידים את מטלטליהם וחיכו יחד עם החיילים תוך שהם שרים עימם ומעודדים אותם עד להגעת האוטובוסים.

סגן אלוף שחר, מספר ל"כיכר השבת" כי "ראש הישיבה באופן אישי עבר ובדק שכל בחורי הישיבה עד האחרון שבהם עזבו את המקום ועלו לאוטובוסים ולאחר מכן הוא והמשגיח סרקו באופן אישי את הישיבה".

"כשהגיע זמנו של ראש הישיבה להתפנות", מספר שחר, "ראיתי כי הוא לא מסוגל לעזוב את הישיבה וחרד לגורלה. הנחיתי כי אני מתיר לו להישאר במקום תוך שאנחנו מחליפים טלפונים ובמקרה הצורך ניצור עימו קשר ונעזור בפינוי ספרי התורה מהישיבה".

ראש הישיבה, התלמידים ומפקד הגדוד (צילום: דובר צה"ל)

"ההתנהלות המופתית, העדינות ושאר הרוח שהפגינו הרב ותלמידיו השאירו עלי רושם בל ימחה", מסיים סגן אלוף שחר.

ראש הישיבה אומר ל"כיכר השבת" כי "נוכחנו לדעת שמפקדי הצבא עשו כל שביכולתם בעדינות ובדאגה כנה תוך שהם מפגינים רגישות גדולה והתאמצו ככל יכולתם לא לגרום לפניקה ולמזער את הפגיעה בשגרת חייהם של בחורי הישיבה ועל כך יישר כוחם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר