מרשתים את ירושלים

ברקת: הרכבת הקלה תעבור בעמק רפאים

"סברנו שהדבר הטוב ביותר לירושלים והנכון ביותר הוא העברת קו הרכבת ברחוב עמק רפאים", אומר ראש העיר ומציין כי התקציבים שיגיעו עם הרכבת יאפשרו פיתוח הרחוב (בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

"לאחר הליך שיתוף ציבור ארוך ומעמיק החלטנו: הרכבת הקלה תעבור ברחוב עמק רפאים ותפריח חיים חדשים ברחוב" הכריז ראש העיר ירושלים, ניר ברקת בדף הפייסבוק שלו.

ברקת ציין כי ההחלטה התקבלה לאחר התייעצויות רבות עם התושבים, "אשמח לשתף אתכם בכמה מילים בתהליך המרתק אותו עברנו יחד עם קבוצות התושבים השונות, שלכל אחת מהן דעה שונה".

"במקור תוכננה לעבור הרכבת הקלה על תוואי הרכבת הישנה, אך בשנים האחרונות הקמנו עליו ביוזמת התושבים את פארק המסילה שהפך לסיפור הצלחה. מצד אחד – קיבלנו אינספור פניות מהתושבים לא להרוס את פארק המסילה ולהעביר את הרכבת ברחוב עמק רפאים כדי להחיות אותו ולתת לו חזות חדשה ותקווה חדשה. מצד שני – קבוצת תושבים אחרת חששה ממעבר הרכבת בעמק רפאים ומההשלכות של צעד זה", סיפר ברקת.

לדבריו, החליט בצעד לא פשוט לדחות את הפקדת התכנית בשלושה חודשים כדי להעמיק בניירות העמדה המקיפים שהקבוצות השונות העבירו ולהרחיב את שיתוף הציבור, גם אם כל קבוצה חושבת אחרת. "קיימנו לא פחות מ-11 מפגשים עם נציגי השכונות ויחד עם אנשי המקצוע למדנו כל הערה", הצהיר ברקת.

"בסיכום כלל השיקולים, סברנו שהדבר הטוב ביותר לירושלים והנכון ביותר הוא העברת קו הרכבת ברחוב עמק רפאים והפקדנו היום את התכנית. הרכבת תחיה את עמק רפאים, תחליף את העומסים הפיח והפקקים בתחבורה מתקדמת, ירוקה, מהירה ונקיה. היא תביא תנועת אנשים רבה לרחוב שתעלה את פדיון העסקים באופן ניכר ותועיל לסוחרים, לתושבים ולאוהבי המושבה הגרמנית. הרכבת תהיה חלק ממרקם אורבני בריא ובחירת הנתיב הזה תאפשר את זמן ההגעה הקצר ביותר לשכונות דרום העיר. אך לא רק תנועה, תקציבי הרכבת יאפשרו להשקיע מאות מיליוני שקלים בחזות מחודשת שתשמור על ייחודו ואופיו של הרחוב והמושבה הגרמנית ותחזיר את פעימות ליבו, כפי שקרה בהצלחה ברחוב יפו", טוען ברקת.

הוא התייחס גם לטענות נגד בניית הרכבת הקלה במתכונתה העכשווית ואמר "חשוב לי להדגיש שהופקו לקחים רבים מבניית הקו הראשון והם מיושמים באופן מלא בבניית הקווים הבאים במטרה לצמצם ככל שניתן את ההפרעה בזמן העבודות לשגרת החיים, לבתי המסחר ולכניסות בנייני המגורים בתוואי המסילות. הבניה תתבצע בשלבים שיאפשרו את המשך שגרת הרחוב ונקפיד שההפרעה בכל שלב תהיה מינימלית ככל הניתן. כמו כן יינתנו פתרונות מלאים לכניסות והיציאות לכל הרחובות במושבה הגרמנית ובסביבותיה. נמשיך כל העת לקיים הידברות קהילתית ומקצועית מול קבוצות הסוחרים והתושבים כדי לתת את כל המידע, התשובות והפתרונות ולהפיג את החששות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר