בגיבוי חברי כנסת מיהדות התורה

חודשים לאחר פתיחת שנת הלימודים: תלמידות עדיין בבית

שלושה חודשים לאחר תחילת שנת הלימודים, ל"כיכר השבת" נודע כי לפחות עשר נערות בירושלים עדיין ללא מוסד חינוכי. מרביתן שובצו על ידי ועדת ערר, אולם המוסד מסרב לקבלן (חרדים, חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: Nati Shohat/Flash90)

פרסום ראשון: שלושה חודשים לאחר פתיחת שנת הלימודים בירושלים, תלמידות ספרדיות עדיין נמצאות בבית ללא מקום לימודים וממתינות למנהלי הסמינרים שיואילו בטובם לאפשר להם לפתוח את שנת הלימודים - גם אם באיחור כה רב.

מידי שנה סמוך לחודש אלול, כלי התקשורת החרדים - בפרט "כיכר השבת" - מעלים לסדר היום את נושא התלמידות הספרדיות שלא שובצו למוסדות החינוך ונשארו בבית. אבל ככל שעוברים הימים, התקשורת מפסיקה להתעניין באותן בנות, הפוליטיקאים פחות מאותגרים לסייע להן - והציבור בטוח שהנושא סודר ואין אפילו תלמידה אחת ללא מקום לימודים.

אלא של"כיכר השבת" נודע כי בירושלים, שהפכה בשנתיים האחרונות לסמל למאבק באפליה במוסדות החינוך החרדים, עדיין נמצאות נכון להיום (חמישי, א' כסלו) בנות ללא מקום לימודים, שיושבות ובוכות בבתיהן יחד עם הוריהן המתוסכלים - זאת בזמן שחברותיהן כבר מסודרות והחלו את הלימודים לפני שלושה חודשים.

על פי הנתונים שהגיעו לידי "כיכר השבת", ישנן כעשר בנות ללא סמינר בירושלים. רובן שובצו לסמינר בעיר, אולם מנהל המוסד מסרב לקבלן. על פי פירוט התלמידות שהגיע ל"כיכר השבת", לפחות שתיים מהבנות לא שובצו עד כה במוסד, ככל הנראה בעקבות בעיות עקרוניות.

הבעיה האמתית היא עם סמינר "דרכי רחל" של הרב יחיאל מנדלסון. ל"כיכר השבת" נודע כי שש תלמידות שובצו על ידי מחלקת חינוך חרדי בעירייה לסמינר שבראשותו. בתחילה, מנדלסון סרב לכך ולאחר איומים בשלילת תקציבים הוא הבהיר כי יקבל את הבנות. אלא שעד היום הוא מסרב לקבלן וכך נוצר מצב ששלושה חודשים לאחר פתיחת שנת הלימודים חמש בנות ספרדיות ואחת אשכנזיה - נמצאות ללא מקום לימודים.

בכיר במשרד החינוך אישר את הפרטים בשיחה עם "כיכר השבת". במהלך השיחה התברר כי הבנות התקבלו לאחר שוועדת הערר החליטה שהן אכן מתאימות, ולמרות זאת מנדלסון מסרב לקבלן.

ל"כיכר השבת" נודע עוד כי בשל הסירוב החליט השבוע מנהל המחוז החרדי במשרד החינוך איציק זהבי לעצור את כל התקציבים לסמינר 'דרכי רחל'.

"השאלה כמה זמן זה תחזיק שלילת התקציבים" אומר גורם בעיריית ירושלים שמתעסק בנושא שיבוץ הבנות: "יש למנדלסון גיבוי של חברי כנסת מ'דגל התורה'. הוא מצפצף על כולם, נקווה שזה יסתיים מהר - למען הבנות המסכנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר