עשרה חודשים אחרי

נהג אגד הורשע: גרם למות 6 הנוסעים החרדים בקו 402

בתאונה הזכורה כ'אסון 402', נהרגו לאה מלמוד, יעקב חשין, ישראל וינברג, חנה פרנקל, אהרן כהן ולוי אמדדי ז"ל, והכלה שרה שפרלינג - שהתחתנה אמש - נפצעה באורח קשה (חדשות, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חיים ביטון בבית המשפט, היום (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (חמישי) את נהג אגד חיים ביטון, שגרם למותם של שישה נוסעים בכביש 1 לפני פחות משנה ב'אסון 402', בשישה סעיפי עבירה, בהם גרימת מוות ברשלנות, נהיגה ברשלנות, במהירות בלתי סבירה ובפזיזות.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", ביטון ירצה ארבע שנות מאסר כחלק מהסדר הטיעון ורישיון הנהיגה הציבורי שלו יישלל ממנו לצמיתות, אך בית המשפט טרם אישר זאת. את הטיעונים לעונש ישמע בית המשפט בחודש מרץ 2017.

חיים ביטון אמר היום בבית המשפט: "כתב האישום על כל סעיפיו מוכר לי, ואני מודה בכל כתב האישום המתוקן ובכל העבירות הרשומות בו".

ניצב בדימוס ירון בארי, מי ששימש בזמן התאונה ראש אגף התנועה במשטרה, תיאר בבית המשפט את המראות בזירה והאשים את ביטון בניסיון מכוון לטשטש את עקבות המקרה: "המקום נראה הרבה יותר כמו זירת פיגוע מאשר זירת תאונת דרכים. זמן קצר אחרי התאונה, בעוד הגופות מוטלות והפצועים זועקים, הנהג חיים ביטון עשה פעולות בטכוגרף", הוא הזכיר.

כזכור, בתאונה הזכורה כ'אסון 402', נהרגו לאה מלמוד, יעקב מאיר חשין, ישראל וינברג, חנה פרנקל, אהרן כהן והנער לוי יצחק אמדדי ז"ל, והכלה שרה שפרלינג - שהתחתנה אמש - נפצעה באורח קשה.

כזכור, הנסיעה התנהלה תחילה כרגיל, אך לאחר שהאוטובוס עבר את מחלף לטרון הוא חלף ליד משאית שעמדה בשול הכביש, ואז "למרות שניתן היה להבחין במשאית ממרחק של כ-840 מטר לכל הפחות", נכתב בכתב האישום, "הבחין ביטון במשאית באיחור כשהאוטובוס מצוי במרחק של כ-30 מטר לערך מהמשאית. רק אז הוא הסיט את האוטובוס חזרה לנתיב הימני ואולם פגע במשאית עם חלקו הימני-קדמי של האוטובוס בחלקה האחורי-שמאלי של המשאית ובמנוף הממוקם שם".

כתוצאה ממהירות הנסיעה של האוטובוס ועוצמת ההתנגשות, המשיך האוטובוס להתקדם, תוך שחלק מהמשאית - והמנוף - חודרים לתוך צדו הימני של האוטובוס. כתוצאה מכך, הדופן הימנית של האוטובוס התעוותה, נדחפה לאחור ובחלקה נהרסה לחלוטין וחלק מהמושבים בצד ימין של האוטובוס נעקרו ממקומם - כפי שמתואר בפרטי האישום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר