ביקור מיוחד

צפו בתמונות: עיתונאים גרמנים ביקרו בפוניבז'

משלחת של אנשי תקשורת, עיתונאים ויזמים בכירים מגרמניה הגיעו לביקור בבני ברק, בשיאו של הביקור, נכנסו להיכל ישיבת פוניבז' וצפו באלפי לומדי התורה הקדושה במקום. צפו בתמונות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

משלחת של אנשי תקשורת, עיתונאים, יזמים ורגולטורים בכירים מגרמניה ביקרו הערב (חמישי) בבני ברק במסגרת שיתוף פעולה בין קרן Bertelsmann (ברטלסמן) העוסקת בקיום הדיאלוג בין ישראל לגרמניה וארגון גשר העוסק בהנמכת חומות האיבה בין המגזרים השונים. בסיור נוכח גם הפרשן הכלכלי של ערוץ 10 מתן חודורוב.

טועמים אוכל יהודי טוב (צילום: כיכר השבת)
העיתונאים והרב אליעזר כהנמן (צילום: כיכר השבת)

תחילה, קיבלו חברי הקבוצה הסבר על עולם היודאיקה והסת"ם על ידי זאב וקסברגר, ולאחר מכן ביקרו במסעדה יהודית וטעמו אוכל יהודי אותנטי. בהמשך, הגיעו לישיבת פוניבז', נכנסו לחדרו של נשיא הישיבה הרב אליעזר כהנמן לפגישה שנמשכה כשעה, ו"שמעו על עולם התורה בכלל ועל עולמו של בן ישיבה בפרט, המנותק לחלוטין מהעולם החיצוני" כהגדרת נוכח בביקור.

הרב כהנמן נשאל על הסכסוך הישראלי-ערבי, ואמר "אני מחליט בישיבה שלי - ולא מתעסק בדברים שדעתי לא משנה בהם". לאחר הפגישה, הגיעה המשלחת להיכל הישיבה שהיה מלא מפה לפה וצפו בתלמידים בלומדים.

העיתונאים בפוניבז' (צילום: כיכר השבת)
פוגשים את סופר הסת"ם (צילום: כיכר השבת)
(צילום: כיכר השבת)

רגע מרגש במהלך הביקור נרשם כאשר המשלחת הגרמנית נעמדה תחת הכיתוב המונצח על גבי ישיבת פוניבז' "ובהר ציון תהיה פליטה והיה קודש", פסוק שהרב מפוניבז' זצ"ל הנציח על גבי קיר הישיבה הדרומי לזכר הדברים ששמע ממרן החפץ חיים זצ"ל בטרם הכורת הגרמני עלה על יהדות אירופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר