הסערה ממשיכה

גשמי ברכה נמשכים: "הסערה באה בזמן, המצב היה גרוע"

מזג האוויר הסוער ביממה האחרונה, הביא איתו כמויות גשם נאות ואפילו שלג, שמרגיעות מעט את אנשי תחום המים שמספרים על חודש נובמבר היבש ביותר במאה השנים האחרונות (חדשות בארץ)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: דוברות כבאות והצלה, וידאו: מיקי ענבר - אתר החרמון)

סערת מזג האוויר עדיין בעיצומה, גשמי ברכה עזים יורדים ביממה האחרונה ברוב חלקי הארץ ומקומות שונים אף הוצפו. מחברת החשמל נמסר כי הרוחות העזות גרמו גם לקריעת חוטי חשמל באילת. בירושלים גרמו הרוחות לקריסת עץ אורן ברחוב יאנוש קורצ'ק. שיבושים הורגשו גם בציר ז'בוטינסקי בפתח תקווה.

צוותי כיבוי וחילוץ פועלים בריבוי אירועים עקב מזג האוויר ביניהם: רכבים תקועים בשלולית,הצפות בדירות מגורים,חילוץ ממעלית, נפילת עץ ללא לכודים, חילוץ 5 בני אדם לכודים עם רכב הסעות בתוך שלולית מים ברחוב החשמונאים ראש העין ועוד.

באתר החרמון דיווחו כי ההר התכסה במעטה לבן. הטמפ' במפלס התחתון 2 מעלות ובמפלס העליון 2- גובה השלג בתחתון 4 ס"מ ובעליון כבר 20 ס"מ. האתר סגור למבקרים.

על פי התחזית, מזג האוויר יוסיף להיות סוער. גשמים יירדו מצפון הארץ ועד לנגב, ייתכנו הצפות ושיטפונות במקומות המועדים וינשבו רוחות חזקות. לקראת שעות אחר הצהריים הגשם יילך ויתמעט והרוחות ייחלשו. בליל שבת ייעשה מעונן חלקית ועדיין ייתכנו גשמים קלים, אולם יהיה קר מהרגיל לעונה.

מידות החום החזויות להלילה ומחר: קריית שמונה 12-11, צפת 9-7, טבריה 15-11, חיפה 17-13, תל אביב 16-12, ירושלים 11-8, באר שבע 17-11.

אזור עמק יזרעאל, היה המקום הגשום ביותר אתמול שם ירדו 70 מ"מ גשם נכון לשעה 20:00 בערב. ברמת הגולן ובהרי הגליל ירדו 45 מ"מ, בעמקים הצפוניים (כולל הכנרת) נרשמו 40 מ"מ, באזור השרון כ-25 מ"מ, בגוש דן 12 מ"מ ובירושלים ירדו כ-10 מ"מ גשם.

"הסערה הזו באה בזמן", הסביר ד"ר עמיר גבעתי, מנהל תחום מים עיליים בשרות ההידרולוגי ברשות המים ל-ynet. "אני לא יודע אם אנשים מודעים עד כמה גרוע היה המצב עד עכשיו. נובמבר היה החודש הכי גרוע ושחון ביותר מאז החלו המדידות בשנות ה-20 - הן מבחינת גשם והן מבחינת כמות המים שנכנסה לכנרת".

"עד כה לא ירד גשם ובנוסף התאדו מים - זה באמת דרמטי", מוסיף ד"ר גבעתי. "לכן הגשם הזה בא בזמן חשוב. הוא לא גורם למהפך, אבל אלמלא הגשם היה מצב חירום. אי אפשר היה לתת לחקלאים עוד מים - כי אין. הגשם הזה הציל אותנו. נכון שאין כמויות אדירות, אבל אנחנו מקווים שיהיו עוד. על-פי התחזיות, עד יום שישי יירדו 100 מ"מ".

"הנחלים עוד לא החלו לזרום והכנרת עלתה בסנטימטר. זה משמח, אבל אנחנו 83 ס"מ מתחת לקו האדום", מוסיף ד"ר גבעתי ומבהיר: "אם הגשם ייפסק עכשיו, הסופה הנוכחית תהיה רק פלסטר. סופה אחת רחוקה מלהספיק, אנחנו צריכים עוד גשם. אנחנו במצב שבו אין מים. הגשם בא ממש בדקה ה-90".

ברשות המים ציינו כי במהלך נובמבר ירד מפלס הכנרת ב-13 ס"מ, זאת למרות מדיניות הפסקת השאיבה למוביל הארצי. ירידה זו נובעת מהיעדר הגשמים, ההתאדות הרבה והרוחות המזרחיות שייבשו אף הן את האגם. "אין ספק שהגשם הנוכחי מנע התייבשות משמעותית של מקורות מים ופגיעה עמוקה ובלתי הפיכה בחקלאות, ויש לקוות שימשיכו לרדת משקעים גם בשבועות הקרובים, אחרת משבר המים בצפון הארץ, לאחר שלוש שנות בצורות רצופות, עלול להמשיך ולהחריף", נמסר מרשות המים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר