מפתיע במיוחד

הדרך המהירה להעברת מידע.... משאית

בעידן האינטרנט והפס המהיר מתברר כי לפעמים הדרך המהירה ביותר להעביר כמויות עצומות של מידע היא באמצעות משאית של אמזון עמוסת כוננים קשיחים (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
שירות המשאיות החדש מוצג (צילום: אמזון)

מפתיע אבל מתברר כי עדיין הדרך הכי מהירה להעביר כמויות אדירות של מידע דיגיטלי היא משאית עמוסה כוננים קשיחים.

בכנס שירותי האינטרנט השנתי של חברת אמזון הגדולה, שנערך השבוע בלאס וגאס, אמזון הציגה את השירות החדש שלה: Snowmobile. זהו לכאורה שירות אינטרנט אבל בניגוד לרוב המוחלט של שירותי אמזון שנעשים דרך האינטרנט, הוא פיזי לחלוטין. החברה מציעה להשתמש במשאית עמוסה במספר טונות של דיסקים קשיחים על מנת להעביר כמויות אדירות של מידע ממקום למקום.

על פי החברה, כל משאית תוכל להעביר עד מאה פטה-בייט של מידע – או מאה מיליון גיגה-בייט. גם הסיבים האופטיים המהירים ביותר בעולם, כולל כבלי התקשורת הטרנס-יבשתיים החדשים ביותר, יזדקקו למספר ימים על מנת להעביר את המידע הזו. במקרים של כמויות מידע כאלו, הרבה יותר זול, מהיר ובטוח להעביר את כל המידע לדיסקים הנמצאים על המשאית, לשנע אותה ליעד, ולפרוק אותה במקום.

ראש חטיבת שירותי האינטרנט של אמזון, אנדי ג'סי, אמר שכאשר החברה הקימה את החטיבה – לפני עשור – "הרעיון של אקסה-בייט, או מיליארד גיגה-בייט, נשמע מגוחך, אבל היום זה כבר הרבה יותר נפוץ". בעזרת משאיות הסנומוביל החדשות ניתן להעביר מאגרי מידע ולהקים חוות שרתים חדשות עם אקסה-בייטים של מידע, בכל מקום בעולם, בתוך כמה שבועות. על גבי התשתיות האופטיות הקיימות, אומר ג'סי, הדבר יקח 26 שנים. הוא גם טען שאמזון מפעילה כבר מספר משאיות snowmobile עבור לקוחות נבחרים.

על פי הדיווח ב'כלכליסט' הרעיון עצמו אינו חדש. אמזון כבר השיקה גרסה צנועה יותר של Snowmobile – מעין מזוודה מלאה לעייפה בדיסקים קשיחים שיכולה להכיל מאה טרה-בייט של מידע בצורה מאובטחת. אבל הפיתוח עצמו ותיק הרבה יותר. כבר בשנות התשעים מדעני מחשבים החלו להתנסות, בעיקר בבדיחות הדעת, בהעברת כמויות גדולות של מידע בעזרת יוני דואר. לפני יותר מעשור אף נערך בארץ ניסוי שבה יונת דואר נשאה מספר שבבי דיסק-און-קי. יונת הדואר אז הייתה מהירה פי כמה וכמה מהסיב האופטי המהיר ביותר שהיה זמין בארץ באותם שנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר